مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

کتاب روی خط بریل فصلی نوین در گردشگری نابینایان کشور

کتاب روی خط بریل فصلی نوین در گردشگری نابینایان کشور
شناسه خبـر : ۱۰۹۹۳۵ سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

روز گذشته کتاب گردشگری رو خط بریل به قلم فرزانه اسحاقی با حضور استاندار البرز، مدیرکل میراث فرهنگی البرز، و دیگر مسوولان در سالن 38A غرفه استان البرز در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران واقع در محل دائمی نمايشگاه های دائمی تهران رونمایی شد.

به گزارش شهروندالبرز فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد:کتاب روی خط بریل فصلی نوین در صنعت گردشگری نابینایان کشور است چرا که این کتاب برای اولین بار با موضوع گردشگری استان البرز با خط بریل برای نابینایان و همچنین بخشی دیگر از آن متناسب با کم بینایان به رشته تحریر در آمده و کمک خواهد کرد نابینایان نیز از اطلاعات کافی در بخش گردشگری استان برخوردار گردیده و تجهیز شوند.

محمدی بیان کرد: امیدوارم حرکت در این مسير تداوم بیشتری یافته و شاهد چاپ و تدوین‌اطلس کامل گردشگری نابینایان در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: ثمره این تلاش سبب خواهد شد نور و جوانه امیدی تازه در دل نابینایان تنیده و رشد یابد و کمک کند این قشر ارزشمند جامعه ما بتوانند همچون دیگر افراد جامعه از اطلاعات کافی که نیازی ضروری است برخوردار گردند و وظیفه مسوولان گردشگری در سراسر کشور که در این‌خصوص نیز تلاش کنند و کاستی های گذشته جبران شود.

وی در آخر گفت: هر چقدر در این‌مسیر تلاش گردد  باز هم کم است چرا که خلا موجود بدلیل کم توجهی به این امر  در گذشته نیازمند تلاش های بیشتر و فراوانی برای این قشر در سطح جامعه است.


به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz