۱۲۰ پایگاه و مدرسه تابستانی طرح تثبیت یادگیری در البرز دایر شد

۱۲۰ پایگاه و مدرسه تابستانی طرح تثبیت یادگیری در البرز دایر شد
شناسه خبـر : ۱۱۱۰۷۳ چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: ۱۲۰ پایگاه و مدسه تابستانی ویژه طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در این استان دایر شده است.

« علی حجرگشت هدف از برگزاری این طرح را توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی ها و کاستی های آموزشی، تعمیق یادگیری دانش آموزان، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل ذکر کرد.

وی افزود: در این طرح دانش آموزانی که در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سطح نیاز به تلاش بیشتر و قابل قبول درج شده را زیر پوشش قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: در این طرح به دانش آموزان دوره اول ابتدایی که در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی در دروس فارسی و ریاضی و همچنین دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در دروس فارسی، ریاضی وعلوم دارای سطوح عملکرد تحصیلی " قابل قبول و نیازمند آموزش و تلاش بیشتر" می باشند، آموزش داده می شود.

حجرگشت با بیان اینکه حدود  ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان شناسایی دوره ابتدایی استان می توانند در این طرح شرکت کنند، یادآورشد: کلاس های جبرانی از ۱۱ تیر تا ۱۱ شهریورماه سال جاری برای دانش آموزان مشمول این طرح دایر شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت تحصیلی دانش آموز تأثیر بسزایی برای افزایش اعتماد به نفس و تصویر مثبت ذهنی او از خود دارد، به همین دلیل شکست نسبی یا مطلق تحصیلی در مدرسه عاملی مهم برای کاهش بهداشت روانی و انگیزه های فردی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در این طرح مهم به دنبال کیفیت بخشی آموزش به دانش آموزان هستیم.


به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz