دانش آموزان البرز موفق به کسب پنج رتبه برتر قرآنی شدند

دانش آموزان البرز موفق به کسب پنج رتبه برتر قرآنی شدند
شناسه خبـر : ۱۱۲۰۲۷ شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

دانش آموزان استان البرز در بیست و هفتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد کشور موفق به کسب پنج رتبه برتر قرآنی شدند.

با اعلام نتایج این المپیاد کشوری ، فاطمه قنبری دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان استعداد های درخشان فرزانگان آموزش و پرورش  ناحیه ۲ کرج توانست در بخش "حفظ ویژه" رتبه اول و هلیا کردی دانش آموز دبیرستان استعداد های درخشان فرزانگان ناحیه چهار کرج نیز رتبه دوم کشوری این بخش را به خود اختصاص دهند.
همچنین  رومینا فیضی و کوثر قمی از دانش آموزان دبیرستان استعداد های درخشان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز در بخش حفظ ویژه به طور مشترک رتبه دوم کسب کردند.
هومن شیروانی هم از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج رتبه سوم کشوری را در رشته حفظ قرآن کریم از آن خود کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه بیست و هفتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد کشور در تابستان امسال برگزار و نتایج آن هم اکنون مشخص گردید ، افزود: برگزاری این برنامه در ارتقای مهارت و توانایی خواندن صحیح و روان قرآن کریم، ترجمه و حفظ سوره‌های منتخب، آشنایی با پیام‌های قرآنی نقش مهمی دارد.

"علی حجر گشت" گفت: تکریم و پاسداشت دانش آموزان قاری و حافظ قرآن کریم، اهمیت دادن به تعمیق مفاهیم ارزشمند قرآنی، ارتقای کیفیت آموزش مفاهیم، معارف، تربیت دینی، قرآنی و همچنین اعتلای هویت اسلامی از اهداف برگزای این کنگره قرآنی است.
وی بسترسازی مناسب برای  انس بیشتر دانش آموزان، افزایش علاقه مندی به قرآن کریم، توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر ، فهم ، بهره گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی ، بهره‌مندی از معارف قرانی جهت اعتلای اخلاق، ایمان،  بصیرت دینی دانش آموزان، تقویت و توسعه فضای محافل معنوی در بین آنان را از دیگر اهداف این کنگره قرآنی است .
وی با اشاره به اینکه این برنامه معنوی به منظور ترویج انس با قرآن، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان فراخوان شد، یادآور شد: ۴۵۳ دانش آموز البرزی در بیست و هفتیمن کنگره قرآنی مدارس سمپاد کشور شرکت کردند که از این تعداد هشت دانش آموز به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz