دکتر دادود زارع مدیرکل بیمه سلامت استان البرز:

دهه فجر بيانگر اعتماد مردم است

دهه فجر بيانگر اعتماد مردم است
شناسه خبـر : ۱۱۳۹۶۱ دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

نشست خبری مدیرکل کل بیمه سلامت استان البرز با اصحاب رسانه در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش شهروند در این نشست دکتر داود زارع ضمن پرداختن به خدمات جدید این بیمه، ارایه خدمات به مناطق محروم و کم برخوردار با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج خدمات و فعالیت های این اداره کل و همچنین ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: دهه فجر بيانگر اعتماد مردم است چرا که با اعتماد به نفس،رهبری مناسب برای خود انتخاب کردند امیدوارم بتوانیم این ارزش ها و فداکاری ها را ارج بنهیم.

زارع ضمن‌اشاره به موضوع بیمه گری بیان کرد: هنوز عدد صندوق ها ۶۰۰ هزار میلیارد است، چرا که طبق قانون اجبار برای بیمه شدن وجود دارد اما برای مردم این بیمه شدن به صورت اختیاری است و به نظرم به دلیل این اختیار برخی از مردم با تعلل رفتار می کنند.

وی ادامه داد:در این زمینه مردم باید با آینده نگری در این زمینه به آینده خود نگاه کنند و قانون گذار و سیاستگذاران باید با ایجاد راهکار کمک کند مردم به صورت اجبار برای برخورداری از خدمات سلامت استفاده کنند که در این خصوص نقش رسانه ها در این زمینه بسیار تأثیرگذار است .

این‌مسوول تصریح کرد: ۵ دهک اولیه به صورت رایگان می توانند شامل پوشش،بیمه سلامت شوند و با شماره گیری *۱۶۶۶# می توانند اقدام به طی مراحل  برای بیمه شدن خود کنند.

وی بیان کرد: دهک ۶ تا ۹ میتوانند از تخفیف ۶۰ تا ۸۰ درصد بیمه سلامت استفاده کنند .

وی خبر داد:۶۷ محله کم برخوردار در البرز وجود دارد که ما ۵۰ محله را ورود کرده ایم و تقریبا حدود ۵ تا ۱۰ هزار نفر به خانواده بیمه سلامت پیوستند .

دکتر زارع افزود:در این زمینه با توجه به گران بودن درمان در کشور ما، مردم باید در این زمینه نگاه جدی تری داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت از رسانه ها خواست استفاده از شیرینی و حلاوت خدمات بیمه سلامت از طریق رسانه ها به مردم شناسانده شود.

مدیرکل بیمه سلامت با بیان این‌که اتباعی که از طرف شرق کشور وارد کشورمان می شوند برخی از آنها دارای بیماری های مزمن شده هستند و مردم ما نیز در این زمینه با توجه به مهاجرپذیر بودن و همزیستی با این افراد  باید با پیشگیری دقت نظر بیشتری داشته باشند و با استفاده از خدمات بیمه ها از جمله بیمه سلامت در جهت پیشگیری از بیماری های مزمن و بهره مندی از خدمات آن بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت بیمه ای حمایتی و رایگان است و  باید در بین مردم همه گیر شود.

وی با اشاره به بیمه های تکمیلی که دارای سقف هزینه است گفت: بیمه سلامت برای ارائه خدمات درمانی دارای سقف خدمات نیست‌.

دکتر زارع در بخشی دیگر با اشاره به جمعیت ۳ هزار نفری بیماران خاص تحت پوشش این بیمه اظهار کرد: صندوق دیگری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ ایجاد شد با نام صندوق بیماران خاص صعب العلاج که با ۷ همت در زمینه کشوری آغاز به کار کرد و ۱۰۷  بیمار به صورت برخط می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz