محمدی سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائيان و عشایر:

طرح بیمه تکمیلی مستمری بگیران کلید خورد



طرح بیمه تکمیلی مستمری بگیران کلید خورد
شناسه خبـر : ۱۱۳۹۷۷ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

نشست خبری فواد محمدی سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز با اصحاب رسانه در محل این اداره برگزار شد.

به گزارش شهروند در این نشست سرپرست صندوق کشاورزان، روستائيان و عشایر ضمن تبریک ایام‌دهه مبارک فجر و برشمردن فعالیت‌های این صندوق گفت: این صندوق صندوقی دولتی و وابسته به وزارت تعاون است که در سال ۸۳13 افتتاح شد.

 

محمدی با اشاره به این که در ان برهه افرادی که در دایره کارفرما بودند به صورت لشکری و کشوری به صورت اجباری بیمه می شدند اما متاسفانه افرادی که هیچ گونه رابطه کارگری و کارفرمایی نداشتند مظلوم واقع شده و به نوعی از این دست خدمات محروم بودند اظهار کرد: در همین راستا با افتتاح این صندوق در راستای اصل 29 قانون اساسی که صراحتا ذکر می کند برخورداری از حق بیمه حقی است همگانی و بر عهده دولت است و دولت مکلف است این خدمات را در دسترس مردم قرار دهد.

 

وی بیان کرد:  خوشبختانه این صندوق اقدامات خوبی انجام داده و در طول چندین سالی که از افتتاح و شروع به کار این صندوق می گذرد در استانی هم چون البرز حدود 21 هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

 

این مسوول همچنین تصریح کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده فعال هستند و بقیه نسبت به تمدید حق بیمه خود متاسفانه اقدام نکرده اند.

 

سرپرست سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز گفت: از این 21 هزار نفر تعداد 520 نفر هم اکنون از این صندوق مستمری فوتی دریافت می کنند و 87 نفر از این تعداد پیش از موعد بازنشست شده اند و همچنین کسانی که دارای 70 سال سن و 10سال سابقه داشتند مشمول این طرح شدند.

 

فواد محمدی ادامه داد: 260 نفر نیز از این تعداد از حقوق سالمندی بهره مند می شوند و این یعنی این که افرادی که 60 سال سند داشتند و 15 سال سابقه هم اکنون از این خدمات استفاده می کند.

 

وی افزود: 41 نفر هم از این تعداد بر اثر حادثه ای ناشی از کار یا غیرناشی از کار توانایی خود را از دست داده اند و از کار افتاده شده اند از مزایای از کارافتاده گی استفاده می کنند که این افراد در زمان حیات خود از این عواید بهره مند می شوند و در صورت فوت شان همسر فرد مستمری وی را دریافت می نماید.

 

این مسوول همچنین اظهار کرد:  در استان البرز جدای از بحث جذب که یکی از سیاست های دولت برای گسترش چتر پوشش بیمه ای است یکی از اقداماتی که در پایداری و توسعه رشد صندوق نقش دارد توجه به این امر است که افراد روند ادامه بیمه خود را پیگیری کرده و به صورت مستمر پرداخت کنند چرا که متاسفانه در استان البرز از این 21 هزار نفر تعداد 8 هزار و 300 نفر بیمه شده فعال وجود دارد و این زنگ هشداری برای این بیمه است چرا که پایداری بیمه باید حفظ شود و خود آن ها نیز چون بیمه شان قطع شده است نمی توانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

 

محمدی همچنین با بیان این که در استان البرز تعداد 7 هزار و ۷2۲ نفر از جمعیت بیمه شدگان را بانوان تشکیل داده اند تصریح کرد: از این تعداد بانوان 3 هزار و 911 نفرشان  متاسفانه بیمه خود را ادامه نداده اند.

 

وی بیان کرد: در البرز 17 کارگزاری فعال وجود دارد که وظیفه بیمه نمودن مردم را برعهده دارند و سیاست صندوق بر این است که کارها برون سپاری شود و این خدمات به بیرون از صندوق ارجاع شود.

 

وی با بیان این که خدمات از کار افتادگی، بازنشتگی ، فوتی و نقل و انتقال سوابق از جمله خدمات این صندوق است توضیح داد: هم اکنون به مناسبت 45 سالگرد پیوروزی انقلاب موضوع بیمه تکمیلی مستمری بگیران نیز کلید خورد.

 

این مسوول بیان کرد: ارایه تسهیلات صفر درصد به مستمری بگیران از دیگر خدماتی است که این صندوق هم اکنون به جامعه هدف خود ارایه می دهد.

 

فواد محمدی تصریح کرد:این تسهیلات به 15 هزار نفر از مستمری بگیران واجد شرایط در سطح کشور و به 200 نفر از مستمری بگیران در استان البرز تسهیلات بدون بهره، بدون نیاز به ضامن و مراجه حضوری به بانک پرداخت خواهد شد.

 

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم شعار مردمی بودن با حضور مسوولان  در بین مردم و همه شهروندان در حال تحقق هر چه بیشتر است در این صندوق پس از استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر شدند که این مهم یکی از شاخصه ای تحقق شعار دولت سیزدهم محسوب می شود.

 

محمدی  در بخشی دیگر از این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چشم انداز صندوق بیمه اجتماعی این مهم است که در سال ۱۴۰۵ به عنوان برترین صندوق انتخاب شود، اظهار کرد: در دولت مردمی با حضور مدیرعامل انقلابی در این صندوق، تمام ارکان صندوق عزم خودرا جزم کرده است تا از نظر پایداری، صندوق را به شرایط قابل قبول تر و مطلوب تری برسانند که در این زمینه سرمایه گذاری‌های هوشمندانه‌ای انجام شده تا تعهدات مردم در اسرع وقت پرداخت شود.

 

بیمه اجتماعی یکی از شاخصه های توسعه یافتگی جوامعه است، سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز در این زمینه با بیان این که رسالت و ماموریت صندوق در راستای گسترش عدالت اجتماعی در بین همه قشرهای مردم ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف می باشد مطرح کرد: به موازت تحقق این امر آسیب‌های اجتماعی و فقر کاهش یافته و شانیت و کرامت مردم بیش از پیش حفظ می‌شود.

 

شفافیت و پاسخگویی از دیگر مولفه هایی بود که این مسوول از آن یاد کرده و گفت: بدون هیچ ابهامی برنامه‌ها و فعالیت‌های این صندوق در سامانه درج شده است.

 

این مسوول در اخر اظهار کرد: مستمری بیمه شدگان ۱۴ برابر حق بیمه‌ای است که به صورت سالانه پرداخت می‌کردند و دو سوم حق بیمه را نیز دولت به صورت سوبسید به این صندوق دولت پرداخت می‌کند و این در حالی است که در سایر صندوق‌ها این میزان هفت و نیم برابر بوده است.

 

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz