مجید سریزدی شهردار سابق کرج و مدیر هتل صفویه سریزد با حضور در غرفه استان البرز مطرح کرد:

‌همایش جهانی سازه های دستکند مهرماه سال آینده در یزد برپا می شود

‌همایش جهانی سازه های دستکند مهرماه سال آینده در یزد برپا می شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۰۰۹ شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

سریزدی در حاشیه بازدید از غرفه گردشگری و صنایع دستی استان البرز در نمایشگاه بین المللی تهران با اشاره به اینکه فعالیت خود را در منطقه سریزد به عنوان مدیر و موسس منطقه گردشگری ارگ سر یزد آغاز نموده است ، اظهار داشت: سر یزد دارای دو بخش ارگ قدیم و ارگ جدید سر یزد می باشد که ارگ قدیم سر یزد کاملا سنتی و ارگ جدید سر یزد کاملا مدرن است.

 

به گزارش شهروند وی با اشاره به اینکه در این مکان هتل های پنج ستاره و فضاهای فوق مدرن تفریحی دارد و به عنوان ۵ پروژه پیشران استان یزد محسوب می شود، افزود: ارگ قدیم در موزه گردشگری و جذب توریست بوده که از ادقام ظرفیت های گردشگری مهریز،سریزد و فهرج یزد می باشد.


سریزدی با بیان اینکه به طور کل هر انچه در ظرفیت گردشگری شهر یزد بوده است در محور گردشگری فرافر نیز به تنهایی وجود دارد، گفت: قابلیت های شهر سر یزد قلعه باستانی سریزد بوده که صندوق امانت انکی دنیا به زبان یاسانیان است که بزرگترین مجموعه کاروانسرایی نیز در سر یزد وجود دارد.


وی گفت: سریزد در گذشته نقش دروازه‌ی ورودی یزد را ایفا می‌کرده و به آن فرافر می‌گفته‌اند. این روستا تاریخ باشکوهی را در خود جای داده که دیدن آن به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران توصیه می‌شود.


سر یزدی عنوان کرد:آثار تاریخی سریزد ائم‌ قلعه سریزد، رباط نو و‌رباط کهنه، مسجد جامعه سریزد، چاپارخانه سریزد،دروازه شهر فرافر، عمارت تاریخی سنمبر و پا کنه است.
وی با بیان اینکه ارگ جدید یزد ۴ هتل ۵ستاره دار دارد و مکان بسیار مهمی برای گردشگران به شمار می رود، افزود: همه نیازهای گردشگری استان یزد برای ابنکه به سطح سرانه ی استاندارد جهانی برسد کاستی های موجود را در ارگ جدید بم دیده شده است.


سریزدی با ببان اینکه یزد پایتخت جهانی کشورهای آسیایی شد ه است٫ عنوان کرد : همایش جهانی سازه های دستکند گلی در اوایل مهر ماه سال آینده در استان یزد برگزار خواهد شد و اساتید دانشگاه های کشورهای آسیا در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.


سریزدی با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت ویژه گردشگری ویژه و‌آثار تاریخی بسیاری بوده است، گفت: البرز در مسیر اتصال شاه راه های جاده تاریخی ادویه و ابریشم قرار گرفته است که اگر هر کدام با یکدیگر تلفیق شود یک تعریف با معناتری را می تواند به بیننده ارائه کند .

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz