شهر گرمدره میزبان جشنواره عرضه محصولات اقوام ایرانی

شهر گرمدره میزبان جشنواره عرضه محصولات اقوام ایرانی
شناسه خبـر : ۱۱۴۳۷۹ جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

به همت فرمانداری شهرستان کرج، شهرداری گرمدره و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری البرز جشنواره عرضه محصولات اقوام ایرانی اعم از سوغات و تنقلات، صنایع دستی و مواد غذایی و منسوجات اقوام مختلف ایرانی در پارک راه ملت شهر گرمدره افتتاح شد.

به گزارش شهروند البرز در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در روز پنجشنبه و با حضور امام جمعه گرمدره، معاونت خدمات شهر شهرداری گرمدره و جمعی از مدعووین و مدیران شهری و استانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سرشار ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت:سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به مردم شریف گرمدره تبریک میگویم و باید عرض کنم نمایشگاه و جشنواره خوب و متنوعی را در این مکان شاهد هستیم.

وی افزود: تولیدات و محصولات سراسر ایران به همت برگزار کنندگان در این مکان گردآوری شده است وبازدید کنندگان از این مکان، یک ایران گردی کامل را دارند.

امام جمعه گرمدره خاطر نشان کرد: تقریبا همه غرفه ها تولیدات و محصولات خوبی را عرضه کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد و خوشبختانه در این نمایشگاه و جشنواره ، تولید کنندگانی شرکت کرده اند که ایجاد اشتغال چندین نفره دارند و در حقیقت به فرمایش مقام معظم رهبری جامع عمل پوشانده اند و البته از دولت انتظار می رود تا از این کسب و کار های کوچک حمایت کند.

در حاشیه این مراسم هادی جعفری مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت : این نمایشگاه با همکاری فرماندار محترم شهرستان کرج، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان البرزو شهرداری گرمدره در 80 غرفه مختص کارآفرینان و اقوام مختلف کشور و با مساحت 1000 متر مربع در پارک راه ملت شهر گرمدره برپاشده است.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف شناساندن فرهنگ اقوام مختلف ایرانی و نیز اتحاد ملت ایران که با وجود همه تفاوت های فرهنگی و اقلیمی همه در زیر یک پرچم زندگی میکنند ، تولید کنندگان بتوانند اقلام تولیدی خود را بصورت مستقیم به مردم گرمدره ارائه دهند.

جعفری ادامه داد:این نمایشگاه از 20 اردیبهشت همه روزه از ساعت 11 صبح لغایت22 و تا تاریخ 27 اردیبهشت ادامه داشته و ارائه خدمت به بازدیدکنندگان و مردم خوب استان را خواهد داشت.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم از اینگونه نمایشگاه ها در جهت تقویت بنیه مالی تولید کنندگان و اشاعه فرهنگ بومی اقوام اسقبال بیشتری شود و لازم بذکر است در پایان اردیبهشت ماه جاری در پارک ایران کوچک شهر کرج نیز جشنواره گل محمدی را برگزار خواهیم کرد.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz