آغاز خرید تضمینی گندم و جو و خرید توافقی کلزا در البرز

آغاز خرید تضمینی گندم و جو و خرید توافقی کلزا در البرز
شناسه خبـر : ۱۱۴۵۶۱ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

مدیر تعاون روستایی البرز از آغاز خرید تضمینی گندم ، جو و خرید توافقی کلزا در این استان خبرداد .

به گزارش شهروند البرز وی اظهار کرد: در راستای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید، در طول سال امکانات، تسهیلات و نهاده های کشاورزی اعم از کود و سم در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نظارت بر آماده سازی مراکز خرید و انبارهای مسقف و روباز قبل از خرید و ذخیره سازی گندم ضروری است.

مصدقی گفت: طبق توافق انجام شده سیلوی آریو برزن واقع در روستای اقبالیه به عنوان مرکز خرید جو و انبار واقع در شهرک صنعتی اشتهارد جهت خرید توافقی کلزا مشخص و تعیین شد.

ضمن اینکه مرکز خرید تضمینی گندم احمد آباد شهرستان نظرآباد همانند سال قبل، بعنوان مرکز اصلی خرید گندم استان در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه برداشت گندم از اوایل هفته آینده شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از ۶۵ درصد گندم استان در شهرستان نظرآباد تولید می شود و مرکز خرید احمد آباد در سال جاری از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای استان با صرف مبلغ ۱۴ میلیارد ریال مجهز به سیستم الواتور و تخلیه گندم شده است.

وی اضافه کرد: خرید توافقی محصولات کشاورزی آن هم در شرایطی که کشاورزان با مشکلات بسیاری برای فروش محصول خود مواجه هستند راهکاری مؤثر به منظور افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده است.

مصدقی بیان کرد: خرید توافقی و تضمینی محصولات تولیدی می‌تواند عاملی برای حذف واسطه‌ها و دلالان و برگشت سود واسطه‌گری به خود کشاورزان و خریداران باشد.

وی افزود : در شرایطی که کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای برای فروش محصولاتشان روبه رو هستند یکی از اولویت‌های تعاون روستایی استان البرز خرید برخی از محصولات زراعی و باغی به صورت توافقی است.

مدیرتعاون روستایی البرز افزود: در سال گذشته نیز ۹هزارتن گندم توسط تعاونی روستایی البرز با قیمت ۱۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری شده است.

 

 

 

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz