پویش پاکبان محرم با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در خصوص مدیریت و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف در دستورکار قرار گرفت

پویش پاکبان محرم با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در خصوص مدیریت و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف در دستورکار قرار گرفت
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۲۶ دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶

محمدرضا قربانی رئیس سازمان، در رابطه با اجرای پویش پاکبان محرم، اظهار کرد: هر ساله همزمان با ایام ماه محرم ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برپا می‌شود که در پی آن شاهد استفاده بی رویه از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف هستیم.

به گزارش شهروند البرز با اشاره به اثرات و خطرات زیست محیطی ظروف یکبار مصرف ادامه داد: پویش پاکبان محرم با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در هیات‌ها و مساجد در راستای مدیریت و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف در دستورکار قرار گرفت.

 

به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در کنار این طرح اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم در سطح شهر با هدف کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی انجام خواهد شد.

 

قربانی اضافه کرد: مسؤولان هیات‌ها و تکایا در جمع آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند. همانطور که پیشتر گفته شد، با توزیع نذورات در تکایا، پس از اتمام مراسم سوگواری، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم. عدم جمع آوری به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذي و جوندگان خواهد شد. بنابراین مسؤؤلین تکایا نهایت همکاری را با مأمورین شهرداری داشته باشند و نسبت به جمع آوری باقیمانده‌های مواد غذایی و انتقال به مخازن زباله اقدام نمایند.

 

وی در پایان اظهار کرد: از جوانان و خادمان حسینی جهت حضور در طرح پاکبانان محرم با شعار “پاکبان محرم” دعوت می‌شود در این پویش در ایام سوگواری شرکت کرده و ضمن فرهنگسازی با مشارکت بالا برای شهری سبزتر مارا یاری رسانند. 

 

شایان ذکر است، افرادی که در این طرح همراه سازمان مدیریت پسماند هستند می‌توانند تصاویر خود را طریق فضای مجازی به شماره تماس 09930333828 ارسال کنند.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz