محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز:

رشد ۵۰ درصدی اعتبارات سبب خدمات رسانی گسترده به جامعه هدف بهزیستی شد

رشد ۵۰ درصدی اعتبارات سبب خدمات رسانی گسترده به جامعه هدف بهزیستی شد
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۴۶ شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان البرز با اصحاب رسانه با شعار نهضت حسینی،خدمت مردمی به مناسبت هفته بهزیستی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز مدیرکل بهزیستی با بیان این که در البرز جامعه خدمتی گسترده ای در حوزه های مختلف داریم با اشاره به خدمات انجام شده به جامعه هدف این سازمان اظهار کرد: اتفاقاتی که در دولت سیزدهم افتاد بسیار بود و اتفاقات مبارکی در این سازمان افتاد چرا که این سازمان همیشه از ناترازی خدمات رنج می برد و با رشد ۵۰ درصدی اعتبارات و ۲۲۰ درصد رشد کشوری خدمات خوبی به مددجویان و جامعه معلولین ارائه داده است.

 

محمدی با بیان این که در البرز به ۴۰ هزار معلول خدمات ارائه می‌شود گفت: در حال حاضر در البرز ۲۵ هزار و ۲۱۵ معلول داریم که به صورت متمرکز در البرز خدمات دریافت می‌کنند. 

 

وی بیان کرد: در البرز ۱۹۵۹ نفر از حق پرستاری خانواده برخوردار شده و این خدمات را دریافت می‌کنند.

 

این مسوول تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تجهیزات و ۶۰۰قلم سمعک برای مددجویان خود خریداری کردیم و توزیع شهرستانی،شده است. 

 

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که خرید و تامین ویلچرهای فوق کربنی برای مددجویان خریداری شده اظهار کرد: خرید این ویلچرها برای اولین بار تامین و امسال به مددجویان تحویل داده شد و خریداری ویلچر شخصی سازی شده با توجه به معلولیت فرد از دیگر اقدامات در این خصوص بوده است.

 

محمدی فلاح با اشاره به موضوع تلفیق اجتماعی و توانمندسازی معلولان گفت: این افراد حق دارند همچون‌دیگر افراد جامعه از خدمات در تمامی حوزه ها بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به آزمون استخدامی ویژه افراد معلول بیان کرد: انجام این کار امر بسیار مبارکی بود که در گذشته به دلایل مختلف انجام شد و با توجه به مطالباتی که مطرح شد با دستور رئیس جمهور و آقای مخبر برای اولین بار در کشور این آزمون برای معلولان برگزار شد و تعداد قابل توجهی از این افراد حدود ۴ هزار هزار و ششصد نفر قرار است با عناوین مختلف در دستگاه‌های کشور استخدام‌شوند.

 

رویداد ظرفیت سازی اجتماعی از دیگر مواردی بود که مدیرکل بهزیستی البرز از آن یاد کرده و تصریح کرد: همه مردم و نهادها پای کار آمده و ظرفیت ها شناسایی و این طر همچنان ادامه دارد و برگزاری میزهای خدمت در سطح کشور محلات هدفگذاری و همچنان در حال اجراست.

 

وی کاشت حلزون را در دولت سیزدهم برای متقاضیان ‌بهزیستی در این زمینه از جمله فعالیت های مهم برشمرد.

 

این‌مسوول با اشاره به فعالیت‌های دیگر این سازمان در البرز در بخش های مختلف گفت: حدود ۱۷ هزار نفر در البرز از خدمات رایگان در البرز در سطح جامعه هدف بهزیستی البرز برخوردار شدند.

 

مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۸ دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف از جمله دکترا هزینه های تحصیلی آنان به صورت کامل با توجه به دهک خانواده پرداخت می شود.

 

وجیهه محمدی فلاح تصریح کرد: حدود ۴ هزار نفر در البرز به صورت شبانه روزی از،خدمات سازمان بهزیستی بهره‌متد می شوند.

 

وی افزایش رقم‌یارانه مراکز نگهداری را از دیگر فعالیت ها در این زمینه برشمرده و اطهار کرد: افزایش ۵۰ درصدی یارانه در این زمینه گام مهمی در این بخش بوده و در سال گذشته حدود ۴۸۰ میلیارد تومان یارانه به بخش های غیردولتی در بخش های مختلف پرداخت شده است.

 

این مسوول خبر داد: ۳۱۸ نفر از‌ مددجویان البرز در طی‌ رویدادی جهیزیه‌ای به ارزش حدود ۸۰ میلیون تومان اهدا شد و مبلغ بیست میلیون تومان نیز کمک هزینه به آقايان در زمینه حمایت به مددجویان آقا اهدا شد.

 

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در سال گذشته در کمک‌هزینه ترخیص برای فرزندان بالای ۱۸ سال طی مراسمی رهسپاری به زندگی مستقل به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

 

محمدی فلاح بیان کرد: در سال جاری مطالبات در تمامی حوزه ها پیگیری و دنبال خواهد شد.

 

مدیرکل بهزیستی البرز در بخشی دیگر از این نشست با بیان این که ۱۲۴۴ نفر دانش آموز معلول در البرز داریم که از خدمات بهزیستی بهره مند می شود تصریح کرد: در موضوع خودکشی در گذشته آمار البرز بسیار بالا بود که با اقدامات انجام شده و اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در مدارس ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان در این طرح مورد آموزش قرار گرفتند.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz