داود جعفری نماینده عالی دولت در شهرستان چهارباغ:

خدمت به مردم را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده‌ایم


خدمت به مردم را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده‌ایم
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۹۳ یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

نشست خبری داود جعفری فرماندار شهرستان ساوجبلاغ به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز در این نشست فرماندار شهرستان چهارباغ ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران منعکس کننده خدمات و فعالیتهای مسوولان هستند و بار این زحمت را مسوولانه به دوش می کشند .

 

وی افزود: هدف از این کار اطلاع رسانی و بالا بردن دانایی مردم و آشنایی مردم‌با حقوق شهروندی است، چرا که گاهی مردم نمی‌توانند خود مطالبه‌گری کنند و بسیاری اوقات از طریق خبرنگاران مشکلات را به مسوولان منعکس می‌کنند. 

 

این مسوول تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است خدمات ارزنده ای به مردم ارائه دهیم و حدود ۴۴ ماه است خدمات به شهروندان در فرمانداری ارائه می شود.

 

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت: متاسفانه توجه کافی در حوزه های مختلف به شهرستان چهارباغ انجام نشده و در این زمینه در راستای سیاست های دولت حمایت استاندار و پیگیری و پشتیبانی نماینده مردم در مجلس، خیران، دهیاران و ... که در شهرستان وجود داشت اقدامات خوبی در سطح این شهرستان انجام شد.

 

فرماندار چهارباغ خبر داد: در زمینه استقرار ادارات حدود ۹۵ درصد ادارات در شهرستان تشکیل شده است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان‌چهارباغ اظهار کرد: در حوزه شهرستان یکی از مشکلاتی که وجود داشت بحث فضای آموزشی بود چرا که در برخی مناطق تراکم‌ دانش آموزی بالای ۴۰ نفر بود ، که برای،رفع این مهم ۶ مدرسه در این شهرستان افتتاح شده، ۴ مدرسه در دست ساخت بوده و یک هنرستان بزرگ دخترانه در شهرک ابریشم در دست ساخت است. 

 

فرماندار شهرستان چهارباغ اظهار کرد: جلسات در زمینه شاداب سازی مدارس انجام شده و جلسات بسیاری با مدیرکل آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم و در حوزه نقاشی و آسفالت مدرسه فعالیت‌های خوبی انجام شد.

 

وی افزود: در سال گذشته ۱۵ مدرسه در سطح شهرستان با همت اداره کل نوسازی، شهرداران، دهیاران و ... کار بازسازی آن انجام شد.

 

داود جعفری ادامه داد: در زمینه فعالیت های ورزشی و سرانه ورزشی، احداث سالن های ورزشی در دستور کار قرار گرفت که در سفر اول رییس،جمهور به چهارباغ ۲ سالن ورزشی در شهرک ابریشم و روستای سلطان آباد گلنگ زنی شد و یک سالن ورزشی نیمه کاره نیز کار تکمیل آن در حال انجام‌ است.

 

فرماندار چهارباغ گفت: همچنین ایجاد دو زمین چمن‌مصنوعی در روستای سلطان‌آباد و ابراهیم‌ آباد را به زودی شاهد خواهیم بود .

 

وی خبر داد: درصدد هستیم‌تعدادی دیگری از مدارس را در سطح شهرستان بازسازی نماییم.

 

جعفری در بخشی دیگر با اشاره به وضعیت شهرستان در حوزه درمان بیان کرد: در سال گذشته کل شهرستان چهارباغ در مناطق شهری و روستایی دارای ۶ داروخانه بود که این عدد امروز به ۱۴ عدد رسیده و برخی از این داروخانه ها به صورت شبانه روزی خدمات ارایه می دهند.

 

این مسوول تصریح کرد: کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی تا چندی دیگر با کمک خیران انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح شهرستان چهارباغ اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی خوبی به صورت گسترده با راهنمایی امام جمعه شهرستان در حوزه های مختلف انجام و تدوین شده است.

 

داود جعفری بیان کرد: اولین فرهنگ‌سرای شهرستان در هفته دولت سال گذشته افتتاح شد و قرار است دو فرهنگ‌سرای دیگر در سطح شهرستان ایجاد شود.

 

در ادامه فرماندار شهرستان چهارباغ در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهرستان تصریح کرد: در موضوع معتادان‌ متجاهر در سطح شهرستان چندی قبل اولین کمپ ماده ۱۶ با همکاری مسوولان ذی ربط ایجاد و تا این تاریخ حدود ۱۵۰۰ نفر در این کمپ پذیرش شده‌اند و افرادی که درمان‌می شود در سه گارگاهی که در محل کمپ وجود دارد مشغول به کار می شوند.

 

وی در محور دیگری از این جلسه با اشاره به فعالیت‌های های انجام شده در حوزه راه گفت: در حوزه راه جاده علی خان سلطان جاده باریکی بود که هم اکنون لاین شرقی زیرسازی آن انجام شده و لاین غربی نیز آسفالت آن انجام‌خواهد شد.

 

وی ادامه داد: جاده سهیلیه که محل عبور بسیاری از روستاها از این مسیر بود نیز مورد تعریض و آسفالت ریزی قرار گرفت.

 

وی در آخر بیان کرد: ایجاد فیبر نوری برای اولین بار در سطح شهرستان، برگزار میزهای خدمت، روستاگردی و ... تنها بخش بسیار کوچکی از دیگر فعالیت‌های این شهرستان است.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz