اسحاقی رئیس موسسه سرم سازی رازی در سیی‌امین تور رسانه ای تات:

رازی برندی شناخته شده و جهانی است

رازی برندی شناخته شده و جهانی است
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۲۷ سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

علی اسحاقی رئیس موسسه سرم سازی رازی در سی‌امین تور رسانه ای تات که در موسسه سرم سازی رازی برگزار شد،با اشاره به اینکه از نظر زیرساخت ها در حال حاضر در شرایط خوبی هستیم، اظهار داشت: در زمان شیوع پاندمی کووید 19 در اسفند ماه98، وظیفه ما تولید واکسن بود که در اردیبهشت 98 تست آخر آن روی میمون به اتمام رسید.

به گزارش شهروند البرز اسحاقی افزود: سرعت کار در موسسه رازی خوب بود اما می بایست این سرعت در بقیه سازمان های مرتبط نیز حفظ می شد تا کار به درستی پیش رود.

اسحاقی عنوان کرد: رازی برند شناخته شده جهانی است و بسیاری از کشورها خواستار واکسن های این مجموعه هستند، کیفیت فرآورده های نهایی نیز عالی است چراکه کنترل کیفیت با استانداردهای روز انجام می شود و مشکل تنها زیرساخت ها هستند ، مشکل فقط زیرساخت ها و استاندارد فرآیند است. به این معنی که ساختمان و تجهیزات باید دارای GMP (فرآیند خوب ساخت) داشته باشند و این امر نیازمند هزینه است که در صورت تامین، ارزآوری به دنبال آن اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: سرم های درمانی بیشترین صادرات دارند چراکه ساختمانی منطبق با استانداردها برای تولید این فرآورده ساخته شده و صادرات راحت تر انجام می شود. در حال حاضر به عراق، اردن و قطر و... صادرات داریم و کشور دیگری نیز خواستار تولید اختصاصی سرم درمانی با توجه به مارهای بومی آن منطقه است.

رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: این اتفاق اگر در حوزه پزشکی ودامپزشکی انجام شود، می توانیم ارزآوری و درآمد بسیار زیادی در این حوزه داشته باشیم و در صورت اجرای این مهم و تقویت شرکت های داخلی، می توان به این گونه برنامه ریزی کرد که تامین بازار داخلی به عهده آن ها باشد و حارج از ایران را موسسه رازی عهده دارد شود.

وی افزود: در حال حاضر 30 درصد بازار سرم های درمانی متعلق به موسسه رازی است، این در حالی است که تاکنون 100 درصد بازار در اختیار رازی بود و این به دلیل گستردگی فعالیت و فراهم بودن زمینه صادرات، ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz