ضرورت توجه به طرح‌های دانش بنیان نخبگان لرستان

ضرورت توجه به طرح‌های دانش بنیان نخبگان لرستان
شناسه خبـر : ۱۰۸۴۹۰ جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت رسیدگی دولت به طرح‌های دانش بنیان دانشجویان و نخبگان لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، آیت الله هاشم نیازی عصر جمعه در دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه خواسته‌های مردم لرستان از سوی مسئولان استانی، احصا و تدوین شده است و آنها را در سطح ملی منعکس کرده‌اند، اظهار داشت: مردم لرستان همیشه در طول تاریخ ولایت مدار بوده‌اند، اما وضعیت معیشت مردم لرستان رنج آور و دردناک است.

وی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه چرم و پوست یکی از مطالبات مردم استان است، عنوان کرد: احداث راه آهن و راه‌های مواصلاتی، رفع آسیب‌های اجتماعی مانند بیکاری، اعتیاد، طلاق و …از دیگر مطالبات مردم لرستان است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه لرستان ۲۷ درصد سنگ تزئینی کشور را تولید می‌کنید و این در حالیست که پایانه سنگ ندارد، افزود: احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و باغی و پرداخت تسهیلات کم بهره از دیگر مطالبات مردم استان است.

آیت الله نیازی بر ضرورت رسیدگی به طرح‌های دانش بنیان دانشجویان و نخبگان لرستان تاکید کرد و افزود: تکمیل سد معشوره با بالاترین ظرفیت، حمایت از معلمان غیر انتفاعی با سابقه بالا و تبدیل وضعیت آنها، ترمیم و مرمت بافت‌های فرسوده، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توسعه گردشگری، واگذاری تسهیلات کم بهره به اصناف آسیب دیده از کرونا از جمله مطالعات مردم لرستان است.

وی بیان داشت: ایجاد اشتغال برای جوانان لرستان و توجه به نخبگان نیز از سوی دولت مورد توجه قرار بگیرد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz