جلوگیری از برداشت 2 میلیون مترمکعب آب با انسداد چاه های غیر مجاز در لرستان

جلوگیری از برداشت 2 میلیون مترمکعب آب با انسداد چاه های غیر مجاز در لرستان
شناسه خبـر : ۱۰۸۸۹۹ چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با انسداد ۴۴ حلقه چاه غیرمجاز از تخلیه سالانه ۲ میلیون مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی استان جلوگیری شد.

به گزارش موج خبر، داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با رسانه ها با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی استان لرستان ، اظهار کرد: از ابتدای سال 1400تاکنون 44 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده که با انجام این عملیات از برداشت سالانه 2 میلیون مترمکعب از منابع آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان جلوگیری شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه با تلاش اکیپ گشت و بازرسی و با هدف صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی، 41دستگاه موتور تلمبه غیرمجاز جمع آوری شده است  خاطر نشان کرد : کل چاه‌های منابع آب صنعتی و کشاورزی مجاز که دارای پروانه بهره‌برداری هستند، می‌بایست به دستگاه‌های اندازه‌گیری هوشمند آب مجهز شوند.

حسن نژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون  7 هزار 610حلقه چاه منابع آب مجاز در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد، 5هزار و 760 حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی، هزار 453 حلقه چاه در بخش صنعت و 397 حلقه چاه مربوط به بخش آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه با بیان اینکه 90 حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده و 20 دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شده است افزود : با توجه به افت سالانه سطح آب زیرزمینی در دشت‌های استان، این شرکت پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های منابع آب دارای مجوز پروانه بهره‌برداری و جمع‌آوری موتور تلمبه‌های غیرمجاز را تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz