۸۰ درصد از قشر محروم جامعه چشم امید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارند

۸۰ درصد از قشر محروم جامعه چشم امید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارند
شناسه خبـر : ۱۰۹۴۷۷ دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: ۸۰ درصد از قشر محروم جامعه چشم امید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارند.

به گزارش موج خبر، حشمت الله معتمدی با بیان این‌که ۱۶ گروه هدف در سازمان فنی و حرفه‌ای داریم، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود و با اتکا به توانمندی‌های نیروهای انسانی و تجهیزاتی که در اختیار داریم می‌توانیم با اتحاد و همت بالا کارگاه‌ها را رونق داده و به دورانی برگردیم که آموزش‌ها را در این کارگاه‌ها به اجرا بگذاریم و بر پایه کیفیت بالای آموزش‌ها به اشتغال استان کمک کنیم.

 وی اظهار کرد: خدا را شاکرم توفیقی حاصل شد تا بار دیگر راه مقدس مهارت‌آموزی را به مدد دانش و تجربیات همکاران خودم ادامه بدهیم و بتوانیم در راستای رفع محرومیت استان و در جهت تکمیل زنجیره اشتغال گام برداریم.

معتمدی اضافه کرد: رسالت اصلی ما پیشبرد اهداف عالی سازمان بر پایه منویات مقام معظم رهبری و دولت مردمی رئیسی است و بر همین اساس تلاش می‌کنیم اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان را به منصه ظهور بگذاریم.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به این‌که باید هم جهت با اهداف دولت انقلابی وظایف خودمان را به خوبی انجام دهیم، گفت: لرستان علیرغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بسیار بالا اما همواره از محرومیت‌های رنج آوری برخوردار است، این استان منابع خیلی زیادی دارد اما متاسفانه بنا به دلایل مختلف نتوانستیم از منابع و ظرفیت‌های خودمان به خوبی استفاده کنیم به همین جهت نسبت به سایر استان‌ها از محرومیت بیش‌تری رنج می‌بریم.

معتمدی با بیان این‌که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وظیفه مهارت آموزی و آموزش مهارت‌ها را برعهده دارد، یادآور شد: آموزش و مهارت‌ زیربنای اشتغال و توسعه صنعت است که بایستی این مهارت‌ها و آموزش‌ها را در بخش خصوصی و دولتی به خوبی ارائه نماییم.

وی اظهار داشت: متاسفانه در سنوات اخیر به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها که در سطح سازمان وجود داشت تا حدودی از وظیفه اصلی خود دور شدیم به همین خاطر مقداری آموزش‌ها در آموزشگاه‌ها و مراکز دولتی کمرنگ‌تر شد، از اینرو باید این آموزش‌ها را احیا کنیم و شرایطی فراهم نماییم تا جوانان هم استانی که قشر محروم جامعه هستند و به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌آیند نهایت بهره‌مندی را از این آموزش‌ها داشته باشند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان تصریح کرد: با یک همت مضاعف در سایه منویات مقام معظم رهبری و دولت مردمی رئیسی جهشی دوباره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌دهیم و امیدواریم با یاری خداوند در راستای اهداف عالی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گام برداریم.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz