کاوه نعمتی سرپرست شهرداری گرمدره:

اوج تجلی خدمات پزشکان جهادی، در گرمدره متبلور شد

اوج تجلی خدمات پزشکان جهادی، در گرمدره متبلور شد
شناسه خبـر : ۱۱۱۶۰۱ یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

توجه به بخش سلامت جامعه بخشی پر اهمیت و دارای ابعاد گسترده ای است که مسوولیت آن بر عهده همه دستگاه‌ها و بخش های مختلف در سطح کشور می باشد.

به گزارش شهروند البرز توجه به این امر را نباید تنها از دانشگاه‌ها علوم پزشکی و ... توقع داشته و جستجو کرد و در این راه همراهی و ورود بخش خیران سلامت و همچنین مدیریت شهری در برخی شهرها می تواند حرکت در این‌مسیر را هموارتر کند.

باید افزود در هر امری که مردم در کنار نهادهای دولتی قرار گرفتند و امور مردم به صورت جهادی پیگیری گردید سبب شد که آن‌امر با سرعت بیشتری پیگیری و دنبال شود و امور مردم بر زمین نماند و در این راه سازمان های مردم‌نهاد به عنوان بازوی کمکی بخش دولتی توانستند همراهان خوبی برای نظام‌، مردم و کشور باشند.
در این زمینه کاوه نعمتی سرپرست شهرداری گرمدره در گفت و گوی اختصاصی با شهروند البرز از استقرار دو روزه همکاری مرکز نیکوکاری ایران اسلامی در مصلی شهید سلیمانی شهر گرمدره با همکاری دفتر امام‌جمعه شهر گرمدره، شهرداری گرمدره،کمیته امداد، اصناف و .... و ارایه خدمت پزشکی در این مرکز به نیازمندان بیمار خبر داد.
سرپرست شهرداری گرمدره با بیان این مهم که مرکز نیکوکاری ایران‌اسلامی متشکل از پزشکان خیر در بخش های مختلف است و انجام و ارایه خدمات درمانی به قشرهای نیازمند سبب امید و نشاط در بین شهروندان خواهد شد گفت: خداوند را شاکریم که پزشکان‌متعهد و مومن سرزمین‌مان در کنار دیگر نهادهای کشور در جهت سلامت جامعه همواره پای کار بوده و به عنوان بازوی کمکی در جهت سلامت مردم سرزمین مان همواره در میدان حضوری پر رنگ و پر تلاش دارند.
کاوه نعمتی اظهار کرد: مرکز نیکوکاری ایران‌اسلامی به مدت دو روز با حضور در مصلی شهید سلیمانی گرمدره به ارایه خدمات در بخش های مختلف از جمله:دندان پزشکی عمومی و تخصصی،متخصص زنان،متخصص طب فیزیکی،فوق تخصص ریه،متخصص داخلی،متخصص طب اورژانس،متخصص روانشناسی سلامت و ... پرداخت.
نعمتی بیان کرد: حضور و استقبال شهروندان نیازمند و ارائه خدمات با کیفیت مناسب از جمله موارد مهمی بود که حضور چنین‌تشکلی را در بین جامعه بیش از پیش ضروری ساخته و کمک خواهد کرد که جامعه از سلامت جسم و روان بهتری برخوردار گردیده و احساس امید به آینده در بین شهروندان‌تقویت شود.
وی ادامه داد: شهرداری گرمدره از چنین فعالیت های ارزشمندی بدون‌شک‌حمایت خواهد کرد.
سرپرست شهرداری گرمدره تصریح کرد:کاری ارزشی شکل‌گرفته که می تواند به عنوان الگو مطرح گردد و در دیگر شهرها نیز اجرایی گردد.
نعمتی گفت:انجام این برنامه با همراهی و همکاری امام‌جمعه گرمدره، بسیج منطقه، شهرداری گرمدره، کمیته امداد امام خمینی ره و ... شکل گرفته است وامیدواریم این کار تداوم‌داشته باشد تا بتوانیم خدمات ارزنده ای را در بخش سلامت به مردم ارائه دهیم.
وی اظهار کرد:بیش از ۳۰۰ بیمار خدمات درمانی و دارویی برایشان در مدت دو روز مورد انجام قرار گرفت.
نعمتی با بیان‌این‌مهم که این خدمات برای افراد نیازمند و قشر کم‌برخوردار انجام‌گردید تصریح کرد:این افراد توسط مراکز نیکوکاری مساجد و کمیته امداد به این مرکز معرفی شده و خدمات مورد نیاز به آنها ارایه شد.
حجت الاسلام والمسلمین حجازی نیا امام جمعه گرمدره نیز در حاشیه این برنامه با بیان این مهم که خداوند را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که گروهای جهادی در مناطق مختلف راه اندازی شده و پزشکان ارزشمند و متعهد کشورمان احساس مسوولیت می‌کنند و به هم نوع خود کمک می کنند گفت: مسوولان شهر نیز در کنار مردم و چنین تشکل ها احساس مسوولیت کرده و تلاش،خواهند کرد نیازمندانی که واقعا از لحاظ معیشتی، مالی، و ... نیازمند کمک هستند و از عهده مخارج درمانی خود بر نمی آیند کمک کنند.
خطیب جمعه گرمدره بیان کرد: خداوند را سپاس می گویم که به همت گروه‌های جهادی که در راس آن مرکز نیکوکاری ایران اسلامی با ریاست دکتر بابایی زاده، کمیته امداد، شهرداری، سازندگان و ... این حرکت ارزشمند در شهر گرمدره کلید خورد و امیدواریم این خدمات همچنان ادامه دار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حجازی نیا تصریح کرد: در بسیاری از اوقات سال نیز با همت شهرداری و دفتر اینجانب و ...میز سلامت در حاشیه نماز جمعه برپا و به ارایه خدمت به مردم و نمازگزاران در این بخش می پردازد.
وی ادامه داد:با گفت‌وگو هایی که با دکتر بابا زاده، شهرداری و کمیته آمد انجام گردیده تصمیم داریم که این روند ادامه پیدا کند و هر اندازه ما نیاز داشته باشیم هم این عزیزان حضور پیدا کنند.
خطیب جمعه گرمدره گفت: در کنار پزشکان و مسوولان شهری عزیزان خیر انبوه ساز نیز ورود پیدا کرده اند که از آنان به دلیل امت والایشان تشکر میکنم چرا که این بزرگان با دل بزرگی پای کار آمده اند و بسیاری از هزینه هارا متقبل شده اند که از آنها تشکر می کنم.به گزارش شهروند البرز دکترحسین بابا زاده مقدم در گفت و گو با خبرنگار شهروند اظهار کرد:مرکز خیریه حمایتی آموزشی کودک و خانواده زندگی خوب با هدف رسیدگی تخصصی به امور کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند ، ایتام و بدسرپرست و همینطور کودکان مناطق محروم راه‌اندازی شده است.
وی افزود: تمرکز ویژه این‌ مرکز، رسیدگی تخصصی به امور کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند است.
وی با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت کودکان کار ، محروم و حاشیه نشین از اولویت های نخست این مجموعه به شمار می رود، عنوان کرد: ما به درمان ، آموزش و بازنشستگی از کار کودکان کار و افزایش کیفیت زندگی عموم کودکان محروم و حاشیه نشین از راههای گوناگون بدون در نظر قرار دادن نژاد ، ملیت ، مذهب و قومیت کمک می کنیم.
دکتر بابازاده مقدم با بیان اینکه در حوزه حمایت کودکان اولویت اول مجموعه ما در واقع حمایت از سلامت و روان کودکان به خصوص کودکان در معرض خطر است زیرا کودکان مهمترین رکن سرمایه جامعه هستند، گفت: یکی ازمحاسن پایگاه طیف خدمات رایگان دارد.
بابازاده با اشاره به اینکه در البرز564 کودک تحت حمایت این موسسه هستند، خاطرنشان کرد: موسسه زندگی خوب در 50 نقطه سیستان و بلوچستان نمایندگی دارد .
وی با بیان اینکه در ارتباط با سلامت و درمان که نیاز کلیدی در کشور محسوب می شود گفت: ما به درمان، آموزش و بازنشستگی از کار کودکان کار و افزایش کیفیت زندگی عموم کودکان محروم و حاشیه نشین از راههای گوناگون بدون در نظر قرار دادن نژاد ، ملیت ، مذهب و قومیت کمک میکنیم.
وی در زمینه حضور این مرکز در شهر گرمدره اظهار کرد: با توجه به رسالت این مرکز و همچنین نیاز شهروندان این‌منطقه و شهرستان در بخش های درمانی این مرکز با همراهی پزشکان خدوم و متعهدی که دارد تصمیم به حضور و ارائه خدمت در شهر گرمدره گردید و با انجام درمان و همچنین ارائه دارو که از جمله موارد مهم در ارائه این خدمت به جامعه هدف خود است در تلاش است تا از آلام‌و رنج های این قشر بکاهد و طعم لبخند و امید را در آن ها شکوفا سازد.
وی افزود: درمان بدون‌ارائه دارو با توجه به وضعیت نیازمندان بدون‌شک‌نمی تواند تأثیرگذار باشد و ما با حضور در دیگر شهرها نیز همواره بر این امر تاکید داشته ایم‌تا بتوانیم باری از،دوش نیازمندان آن‌هم‌بیماران‌نیازمند برداریم.
دکتر بابازاده در آخر بیان کرد:با حضور تیم‌تخصصی، ما استقبال خوبی از سوی بیماران از،سراسر استان البرز مواجه شدیم و در این زمینه از،دستگاه‌های همراه در این پویش تشکر میکنم.محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی ره استان البرز نیز در گفت و گوی اختصاصی با شهروند ضمن تیکو بر شمردن این اقدام خداپسندانه اظهار کرد:پزشکان نیکوکار مرکز نیکوکاری ایران اسلامی به ۳۰۰ مددجو و نیازمند خدمات درمانی رایگان در زمینه‌های دندانپزشکی پزشک عمومی، قلب، ریه، زنان، جراحی لثه، داروخانه، غربالگری، مشاوره و طب فیزیکی ارائه کردند.
مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های استان از جمله سازمان های مردم‌نهاد و همراهی آنان در بخش درمان و سلامت و در جهت توسعه خیر و احسان و کاهش فقر و محرومیت اظهار کرد: مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام (ره) البرز در زمینه‌های مسکن، درمانی، فرهنگی ورزشی، حقوقی، اشتغال و معیشت نیازمندان مشغول فعالیت هستند.
وی بابیان اینکه هم‌زمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی، پزشکان نیکوکار با حضور در مصلی گرمدره به یاری بیماران نیازمند آمدند افزود: پزشکان نیکوکار مرکز نیکوکاری ایران اسلامی به ۳۰۰ مددجو و نیازمند خدمات درمانی رایگان در زمینه‌های دندانپزشکی پزشک عمومی، قلب، ریه، زنان، جراحی لثه، داروخانه، غربالگری، مشاوره و طب فیزیکی ارائه کردند.
محمدی فر بابیان اینکه مشارکت در امور نیکوکاری صرفاً به کمک نقدی و کالا منحصر نمی‌شود و هر شهروند علاقه‌مند به مشارکت در رفع فقر و محرومیت از جامعه می‌تواند با توجه به تخصص خود به نیازمندان خدمت کند گفت: در این دو روز بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه خدمات به این ۳۰۰ نفر از نیازمندان و مددجویان البرزی ارائه شد.
محمدی فر گفت: مراجعه حضوری به ۱۳ دفتر کمیته امداد امام (ره) و ۴۰۰ مرکز نیکوکاری طرف تعامل با این نهاد در استان البرز، تماس با شماره تلفن ۲۶۳۲۸۲۶۷۴۱ و واریز کمک نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۷۸ راه‌های مشارکت مردم نیکوکار در این طرح است.
وی همچنین با توجه به نیاز استان در خصوص ارایه خدمات به جامعه سالمندان گفت: کمیته امداد با توجه به موضوع تکریم سالمندان در تلاش است طی انجام‌طرحی که در حال بررسی موضوع نگهداری و اکرام این عزیزان را در برنامه های خود قرار دهد.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz