اقوام ایرانی سفره های سخاوتمندانه خود را در کرج به نمایش گذاشتند

اقوام ایرانی سفره های سخاوتمندانه خود را در کرج به نمایش گذاشتند
شناسه خبـر : ۱۱۲۱۵۳ دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

اقوام ایرانی با شرکت در جشنواره اقوام واقع در بوستان تنیس کرج (باغ فاتح ) ، سفره های سخاوتمندانه ، آداب و رسوم و بخشی از داشته های ارزشمند فرهنگی خویش را به نمایش گذاشتند.

فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: جشنواره اقوام از ششم تا ۱۳ آذرماه پذیرای علاقه مندان و گردشگران از سراسر کشور است .

وی ادامه داد: این جشنواره با ۶۰ غرفه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ آماده بازدید مردم و مسوولان است . بخش سوغات استان ها با ۳۵ غرفه و صنایع دستی با ۲۵ غرفه بیشترین تعداد غرفه ها را به خود اختصاص داده اند.

محمدی بیان داشت : سیاه چادر های کردستان ، ایلام و ترکمن نیز جلوه خاصی به نمایشگاه به نمایشگاه اقوام ایرانی بخشیده و مردم سخاوتمند از مناطق مختلف کشور با پذیرایی از گردشگران و بازدید کنندگان ، روحیه میهمان نوازی اقوام را به نمایش گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز با داشتن اقوام مختلف به ایران کوچک معروف است، اظهارداشت: جشنواره اقوام با تاکید استاندار البرز در راستای ایجاد اتحاد و همدلی ایرانیان برپا شده و اقوام ایرانی وحدت وفاق ملی و دینی را به رخ جهانیان کشیده اند.

محمدی یادآور شد: اجرای موسیقی و بازی های محلی، اختصاص مکان بازی و سرگرمی برای کودکان و غرفه طب سنتی رایگان از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره اقوام است.

پخت انواع نان و غذاهای محلی از جاذبه های جشنواره اقوام در کرج است.

برپایی این جشنواره با استقبال مردم استان البرز و مناطق همجوار همراه شده است.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz