کمتر از ۱۰ درصد معابر و خیابان‌های البرز مناسب تردد معلولان است

کمتر از ۱۰ درصد معابر و خیابان‌های البرز مناسب تردد معلولان است
شناسه خبـر : ۱۱۲۴۵۵ چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

مدیرکل بهزیستی استان البرز با گلایه از وضعیت نامناسب معابر استان گفت: کمتر از ۱۰ درصد معابر و خیابان های این استان برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

وجیهه محمدی فلاح روز افزود: شاید اولویت برنامه ریزان شهری و کسانی که مسوولیت مناسب سازی اماکن و معابر شهری را عهده دار هستند مسایل دیگری باشد که خیلی به این موضوع ورود نکرده و آنطور که باید حق مطلب را برای معلولان ادا نکرده اند.

وی یادآورشد: شاید در سنوات گذشته قوانین و مقررات خیلی جدی نداشتیم اما در حال حاضر که قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت را داریم و این قانون صراحتا تکلیف و وظایف تمام دستگاههای متولّی امر را مشخص کرده و هیچگونه عذری پذیرفته نیست .

محمدی فلاح تاکید کرد: در هر صورت زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استان سرافراز البرز که همجوار پایتخت می باشد، نیست و پس از گذشت چندین سال از برگزاری جلسات مناسب سازی و تاکیدات همیشگی و تاکید صریح قانون همچنان شاهد این هستیم که برای ساختمان های جدید فاقد ضوابط مناسب سازی پایان کار صادر می شود.

وی افزود: همچنان کوچه ها و خیابان هایی هم که بازسازی می شود بازهم بدون لحاظ قوانین شهرسازی و ضوابط مناسب سازی است.

محمدی فلاح با اشاره به مبحث فرزند آوری و جوانی جمعیت افزود: بحث جوانی جمعیت که یکی از سیاست های کلان کشور درحال حاضر می باشد و از دستورات ابلاغ شده مقام معظم رهبری (مدالضله العالی) است متاسفانه در این خصوص هم ما آن ملاحظه لازم را نداشتیم و خانمی که قرار است چندین فرزند داشته باشد و با کالسکه تردد کند آیا واقعا محیط شهر را برای وی فراهم کرده ایم؟.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz