اجرای ۹۳۰ محفل قرآنی در مدارس البرز

اجرای ۹۳۰ محفل قرآنی در مدارس البرز
شناسه خبـر : ۱۱۲۷۰۹ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۹۳۰ محفل قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدارس این استان با عنوان " قرآن کریم بهترین راهنمای انسان" به اجرا درآمد.

هادی خان محمدی هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان عنوان کرد.
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز بیان کرد: این محافل قرآنی هر روز با شرکت دانش آموزان و فرهنگیان البرز به منظور انس و الفت با قرآن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در جامعه، تدبر در آیات نورانی قرآن و تربیت قرآنی و دینی دانش آموزان به صورت مدرسه ای و متمرکز منطقه ای و مدارس منتخب درحال برگزاری است.
خان محمدی یادآور شد: در این محافل نورانی، دانش آموزان به روخوانی و جزء خوانی قرآن کریم اقدام می کنند.
وی با تاکید بر توجه به سند تحول بنیادین در آموزش قرآن و تبیین سیره اهل بیت(ع)، ادامه داد: در مدارس استان شاهد برگزاری محافل انس با قرآن به یاد امام راحل و شهدای گرانقدراز جمله شهید مقاومت " سردار حاج قاسم سلیمانی " با بهره گیری از ظرفیت های درون مدرسه ای نیز هستیم.
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز، اجرای این برنامه معنوی و زیبا را برای دانش آموزان در ماه مهمانی خدا بسیار با اهمیت و ارزشمند دانست و عنوان کرد: دراین برنامه تلاش کردیم تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن برای جزء خوانی و آموزه هایی از کتاب آسمانی مسلمانان بهره بگیریم.
وی افزود: در ۲ کانون مدرسه و خانواده باید تلاش در حوزه علوم قرآنی و دینی را بیشتر کنیم تا فرزندانمان با آیات نورانی قرآن مجید الفت بگیرند.
خان محمدی تاکید کرد: اجرای محافل انس با قرآن در مدارس استان البرز تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و بیست و نهم ماه مبارک نیز استان البرز در محفل جهانی انس با قرآن که با حضور قاریان بین المللی در بستر شبکه شاد برگزار می شود، شرکت می کند.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz