نخستین بوستان قرآنی شهر کرج احداث می شود

نخستین بوستان قرآنی شهر کرج احداث می شود
شناسه خبـر : ۱۱۲۹۲۱ پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت کرج گفت: اولین مرکز مشاوره شغلی و کاریابی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان به منظور کمک به ایجاد اشتغال پایدار در این مجموعه راه اندازی می شود.

راحله صالحی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت کرج در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: در آبان ماه ۱۴۰۱، با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و حمایت های ۱۲ سازمان خصوصی و علمی، موفق به برگزاری رویداد استارتاپی قرآنی در استان البرز برای اولین بار در سطح کشور شدیم.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، تجاری سازی ایده های قرآنی بود که شاید در سطح کشور خیلی کم روی آن ها کار شده و اقبال افراد به این سمت و سو کمتر بود. تقریبا ۴۷ ایده اولیه به دبیرخانه رویداد ارسال شد که از این تعداد ۱۰ ایده به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت سه طرح به عنوان ایده های اول تا سوم، انتخاب شدند که ایده اول، طراحی سینمای پنج بعدی با رویکرد قرآنی در بوستان ها بود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت کرج ادامه داد: ایده دوم، دیدار مجازی با شهدا و نخبگان قرآنی با استفاده از فناوری آی تی بود؛ بدین صورت که وقتی فردی وارد بوستان قرآنی می شود، یک شهید مجازی در کنار او قرار می گیرد و هم قدم با وی، از پارک بازدید می کند. سومین ایده نیز، مربوط به دهکده قرآنی ویژه کودکان و دانش آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی است.

صالحی با اشاره به اینکه این ایده ها مربوط به نخستین بوستان قرآنی شهر کرج است که احداث خواهد شد، افزود: طی تفاهم نامه ای با سازمان فرهنگی شهرداری کرج، به واسطه برگزاری این رویداد، ایده هایی برای نوع ساخت و چیدمان پارک جمع آوری شد. اکنون نیز مکاتبات لازم را با شهرداری به منظور حمایت های لازم از ایده های منتخب صورت گرفته است و منتظر پاسخ از سوی مسئولین مربوطه هستیم.

وی از راه اندازی تنها مرکز نوآوری قرآنی در استان البرز در مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت خبر داد و گفت: مجوز لازم برای فعالیت این مرکز طی ماه های آینده اخذ می شود و امید است از ابتدای مرداد سال جاری بتوانیم شاهد آغاز به کار این مرکز باشیم. در صورت اخذ مجوز این مرکز، فضایی برای اسکان صاحبان ایده ها در این مرکز در نظر گرفته می شود تا آن ها بتوانند طرح های خود را برای اجرا آماده سازی کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت کرج توضیح کرد: یکی از اهداف ایجاد این مرکز، جذب نخبگان دارای ایده و توانمند در کارآفرینی و ایجاد اشتغال است. مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت، از طریق این مجموعه برای تجاری سازی ایده های افراد به آن ها کمک می کند و در صورتی که قابلیت اجرا داشته باشند، به مدت یک سال، فضایی را به عنوان دفتر کار در اختیار آن ها قرار می دهد.

وی انعقاد تفاهم نامه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز را از دیگر اقدامات این مرکز دانست و افزود: حدود یک هزار پرونده شهید در این استان وجود دارد که اطلاعات مناسب و کافی از آن ها در دسترس نیست که به موجب این تفاهم نامه، دانشجویان رشته های فرهنگی و قرآنی این مرکز، در قالب کارورزی، اقدام به جمع آوری اطلاعات لازم می کنند.

صالحی اضافه کرد: در نیمسال تحصیلی گذشته، رصد و بررسی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ پرونده توسط دانشجویان صورت گرفت و در ترم های تحصیلی بعدی نیز، اقدامات لازم برای تکمیل سایر پرونده ها انجام می شود. قرار است اطلاعات مربوط به شهدای استان البرز در قالب کتابی تحت عنوان دانشنامه دفاع مقدس، چاپ و در کنگره ای که در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، رونمایی شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز به منظور برگزاری کارگاه های مشترک و استارتاپ های مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: اولین مرکز مشاوره شغلی و کاریابی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در این مجموعه راه اندازی می شود. این مرکز به عنوان تنها مرکز دانشگاهی در استان البرز موفق به اخذ این مجوز شده است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت کرج هدف از تاسیس مرکز مشاوره شغلی و کاریابی را کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان در ایجاد اشتغال پایدار برای آن ها و کاهش ناامیدی در سطح جامعه برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان تمام دانشگاه های استان البرز می توانند به عضویت این مرکز در بیایند و از خدمات آن برای یافتن شغل موردنظر خود بهره مند شوند.

صالحی عنوان کرد: به منظور کمک به آن دسته از دانشجویانی که از نظر وضعیت مالی در سطح متوسط رو به پایین قرار دارند و در پرداخت شهریه با مشکلات مالی مواجه هستند، مرکز نیکوکاری دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت ایجاد می شود تا برای پرداخت شهریه این دانشجویان از ظرفیت خیرین استفاده شود و دیگر دانشجویی نگران ادامه تحصیل خود نباشد. طی یک تا دو ماه آینده، مجوز لازم برای این مجموعه صادر می شود.

وی با اشاره به اضافه شدن سه رشته جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی به رشته های این مرکز عنوان کرد: در مقطع کاردانی، مجوز ارائه رشته امور دفتری و در مقطع کارشناسی، مجوز ارائه رشته های مددکاری قضائی و تربیت مربی پیش دبستانی اخذ شده است. به منظور رفاه حال دانشجویان شاغل، کلاس های این مرکز در طول هفته از ساعت دو ظهر به بعد و کلاس های دروس تخصصی نیز بیشتر در روزهای پنج شنبه و جمعه تعبیه شده است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت کرج از امکان تقسیط شهریه برای دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه به صورت یکجا را ندارند، خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع هشت رشته در مقطع کاردانی و ۶ رشته در مقطع کارشناسی در این مرکز آموزشی ارائه می شود و حدود ۴۸۰ نفر دانشجو نیز در این مجموعه مشغول تحصیل هستند.

صالحی مطرح کرد: با توجه به بعد مسافت این دانشگاه از مرکز شهر کرج، ساختمان شماره دو مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت جنب مسجد مهدویه آزادگان اجاره شده تا کلاس های مربوط به رشته هایی که بیشتر دانشجویان آن ها بانوان هستند، به منظور سهولت در عبور و مرور آن ها، در ساختمان جدید برگزار شود. با توجه به اینکه این ساختمان نیازمند بازسازی است، از مهر ماه به سرانه آموزشی این مرکز اضافه می شود.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz