بیشتری مراجعه به دادگاه‌های البرز پیرامون تزلزل بنیان خانواده

بیشتری مراجعه به دادگاه‌های البرز پیرامون تزلزل بنیان خانواده
شناسه خبـر : ۱۱۳۱۹۱ چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

رییس کل دادگستری استان البرز در حاشیه دیدار با ۲۳ نفر از مراجعین دستگاه قضایی، گفت: بیشترین مطالبات و مسائل مطرح شده در حوزه اختلافات خانوادگی بود.

نخستین ردمی رئیس کل دادگستری استان البرز در شهریور ماه، در محل دادگستری برگزار شد و فاضلی هریکندی به ۲۳ درخواست حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، در حاشیه این دیدار، با اشاره به اینکه عمده درخواست‌های امروز در زمینه مسائل خانوادگی، اختلافات زوجین، مشکلات واحدهای تولیدی، وکالت در فروش و همچنین تسریع در رسیدگی و اعمال ماده ۴۷۷ بود، گفت: به دلیل مباحث فرهنگی و شرایط اجتماعی شاهد افزایش طرح پرونده‌ها در حوزه خانوادگی و مسائل و مشکلات پیش آمده بین والدین و فرزندان هستیم.

فاضلی هریکندی با اشاره به یک مورد که والدین پسر نوجوانی منزل خود را در اختیار فرزند خود قرار داده بودند و با همکلاسی مونث خود در آن منزل تردد داشته‌اند، گفت: در این پرونده که ناشی از کوتاهی والدین در کنترل فرزندان خود است حسب اظهارات والدین این پسر، وی به همراه یکی از همکلاسی‌های مونث خود برای تمرین و مطالعه به واحد آپارتمان خالی از سکنه مراجعه می‌کرده‌اند اما بعدا آن خانم ادعای تجاوز توسط پسر این خانواده را داشته و پرونده قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی با تاکید بر دقت و تمرکز والدین بر فرزندان خود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از والدین متاثر از فرهنگ‌های وارداتی که ارتباطات خارج از عرف بین پسر و دختر را مشکل‌دار نمی‌دانند درگیر پرونده‌هایی می شوند که بنیان خانواده را دچار مشکل می‌کند. 

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: در پرونده دیگری، مادری کلیه دارایی خود را به نام فرزند دختر خود می‌کند و در ادامه درگیر امورات تجاری با مردی ۶۰ ساله می‌شوند که دختر ۳۷ ساله خانواده به وی وابسته شده و از منزل مادری خود خارج و دیگر مراجعه نمی‌کند و مادر ادعا می‌کند که مرد فاقد صلاحیت بوده و ضمن اغفال دختر وی، کلیه اموال خانواده را بالا کشیده است و درخواست ورود دادگستری برای بازگرداندن دختر و اموال خانواده را داشت.

رییس کل دادگستری استان البرز تعداد درخواست‌های رسیدگی شده توسط مدیران قضایی استان در هفته جاری را بیش از ۱۶۷۸ مورد عنوان کرد و متذکر شد: این دیدارها عمدتا هر هفته در همه حوزه ها و مجتمع‌های قضایی استان برگزار می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz