محمد جواد رستمی مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج :

ریل گذاری خط متروی شهید سلطانی تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به اتمام می رسد

ریل گذاری خط متروی شهید سلطانی تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به اتمام می رسد
شناسه خبـر : ۱۱۳۵۰۴ یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

ریل گذاری خط متروی شهید سلطانی تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به اتمام می رسد.

به گزارش شهروند محمد جواد رستمی در بازدید از خط متروی شهید سلطانی با اشاره به اینکه ۹ هزاز ۴۰۰ متر ریل گذاری در این پروژه باید صورت گیرد که تا امروز ۳هزار و ۵۰۰ متر آن ریلگذاری شده است ،اظهار داشت: ریل گذاری این پروژه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه حدود ۱۶۰ متر در دوطبقه و۲۷ متر در زیر زمین احداث شده است، افزود: این خط مترو با فاصله ۱۵۰متر در کنار متروی تهران قرار دارد و شهروندان می توانند بعد از خروج از این خط با فاصله بسیار کوتاهی وارد متروی تهران شوند.
مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه تا امروز ۶۰درصد بوده است، گفت: این پروژه تا ۲۲ بهمن با هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه در این خط حدود۶۵۰ نفر در حال فعالیت هستند، گفت: اگر بخواهیم از این مسیر برای شب عید بهره برداری داشته باشیم نیاز به هزار و ۶۰۰ تن میلگرد داریم که بخشی از ان تامین شده است.
این مسوول با بیان اینکه با مصوبه شورای شهر و شهرداری حدود ۶ هزارتن میلگرد خریداری شده است که مراحل نهایی آن در دست اقدام است، گفت: درصد فیزیکی این پروژه خط شهید سلطلنی تا کمالشهر حدود ۴۹ درصد بوده است .
رستمی با اشاره به اینکه گودترین ایستگاه ۲۷ متر بوده است و ما بقی ایستگاه هابین ۱۸ تا ۲۱ متر است ،ادامه داد: طبق توافقات انجام شده در این دوره شورا زمین دپی در دانشگاه خارزمی به متراژ ۱۵ هکتار به تصویب رسیده است که در حال آماده سازی آن هستیم.

به گزارش شهروند عمار ایزدیار نیز در بازدید از پروژه خط ۲ قطار شهری کرج با اشاره به اینکه با تغییر نقشه ای که در این ایستگاه صورت گرفت و این ایستگاه به صورت جزیره ای اجرا می شود ، اظهار داشت : با این نقشه حدود هزار میلیارد تومان در این پروژه صرف جویی شد و سرعت پروژه افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در این پروژه تامین میلگرد بوده است که با درایت مدیریت شهری و اعضای شورای شهر از یکی از شرکت های بانک شهر به عنوان برات کارت تامین میلگرد را انجام دهیم که البته هنوز این میلگردها به دست ما نرسیده است.
سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه از آنجایی که این پروژه معطل تامین میلگرد بود یک فقره از بورس در هفته گذشته میلگرد را تامین کرده ایم، گفت: این ایستگاه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد و به ایستگاه آیت الله طالقانی متصل می شود.
ایزدیار با اشاره به اینکه در حال حاضر یک رام از قطار که خط گلشهر است فعال است و رام دوم قطار که در سالها در اختیار تهران قرار داشت و با حل اختلافی که بین تهران و کرج در این رابطه وجود داشت در حال حاضر در شرکت مپنا در حال اورحال شدن استو تاپایان سال در مسیر قرار می گیرد ،عنوان کرد: دولت قول مساعد ۱۱ رام قطار دیگر را برای استان البرز داده است که قرار است تحویل مدیریت شهری قرار گیرد.
عضو‌شورای شهر کرج با بیان اینکه ایستگاه های بین راهی در سال های آتی به بهره برداری می رسد، افزود: برای اولین بار در این پروژه از شرکت های دانش بنیان با محویت با قرارگاه خاتم الانبیا سیستم سیگنالینگ این خط مترو توسط متخصصان انجام می پذیرد.
وی در آخر به خرید اتوبوسهای برقی اشاره کرد و گفت: اتوبوسهای برقی خریداری شده برای شهرداری تا ۸ سال ضمانت دارد.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz