آمادگی آبفا برای تامین آب مورد نیاز صنایع البرز از محل پساب

آمادگی آبفا برای تامین آب مورد نیاز صنایع البرز از محل پساب
شناسه خبـر : ۱۱۳۵۸۶ دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با بیان اینکه ظرفیت لازم برای بازچرخانی پساب در این استان فراهم شده است از آمادگی شرکت آبفا برای تامین آب مورد نیاز صنایع استان از محل پساب بازچرخانی شده ، خبر داد.

حمیدرضا نامداری در نشست مشترک با معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری البرز افزود: صرف هزینه های کلان برای احداث تصفیه خانه های فاضلاب افزون بر حفظ محیط زیست ، منبع پایدار و جایگزین خوبی برای منابع محدود آب استان البرز است .

وی توسعه تاسیسات فاضلاب را درگرو حضور فعال صنایع دانست و تاکید کرد: شرکت آبفا البرز آمادگی پذیرش سرمایه گذاران بخش خصوصی دراجرای طرح های فاضلاب را دارد.

نامداری در ادامه به حجم ۸۰ هزار متر مکعبی پساب روزانه تولیدی در تصفیه خانه های فاضلاب فعال استان اشاره کرد و گفت: شرکت آبفا البرز نیاز به دیتا بانک اطلاعاتی صنایع مستقر در استان دارد تا میزان و نوع آب مصرفی یا مورد نیاز صنایع را امکان سنجی کند و برحسب نوع تولیدات صنایع ، پساب مورد نیاز را دراختیارشان قرار دهد.

مدیرعامل آبفا البرز گفت: یکی از مهم ترین صنایع استان که امکان استفاده از پساب مطمئن و پایدار را دارد، نیروگاه برق شهید منتظر قائم است که می تواند جایگزین آب زیرسطحی باشد که در این نیروگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

عزت الله افضلی سرپرست امور اقتصادی استانداری البرز نیز در این نشست اظهار کرد: تمام دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صمت ، شهرک های صنعتی، آبفا وآب منطقه ای در یک کارگروه به اجرای برنامه ریزی لازم بپردازند و بهتر است قبل از صدور مجوز احداث شهرکها و واحدهای صنعتی ،ابتدا تفاهم نامه ای برای تامین منابع آب از محل پساپ استاندارد منعقد شود.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz