آرش یگانی مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج:

مادران شهید، مادران همه ما هستند

مادران شهید، مادران همه ما هستند
شناسه خبـر : ۱۱۳۷۹۲ شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

مسجد قائم خیابان داریوش گوهردشت میزبان پیکر مطهر شهیدی بود از جنس از خودگذشتگی، آزادگی و ایثار، شهیدی که دفاع از مام وطن را بر جان شیرین خود مقدس‌تر و مهم‌تر دانسته و با قلبی استوار پا به عرصه شهادت گذاشته است.

در این مراسم عمار ایزدیار عضو شورای شهر کرج و آرش یگانی، مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج از ۱۷ مادر و همسر دل سوخته شهیدان تجلیل و قدردانی کردند.

آرش یگانی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه والای شهدا در سرافراز نگه داشتن پرچم انقلاب مقدس اسلامی گفت: ولايت‌مداری یکی از خصوصيات بارز شهدا بود، خصلتی که پرچم اسلام را برای همیشه به اهتزاز در آورد، و پيشرفت كشور عزیزمان ایران را در تمامی زمينه‌ها مديون رشادت‌ها و جانفشانی‌های خود کرد .

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج ادامه داد: ایثار و از خودگذشتگی رمز ماندگاری فرهنگ شهادت است، شهیدانی که با اهدای خون خود پیام ایستادگی و مقاومت را به گوش همِگان رساندند و  آسایش زندگی امروز مارا فراهم کردند.

وی افزود: اینک که دست ما از وجود مقدس والا مقامانی چون شهیدان کوتاه است با دلجویی و تجلیل از مادران شهدا که مادران همه ما هستند و با تحمل سال های هجر و دوری از عزیزان خود گرد پیری را بر خود دیده اند، حال وجود ما را کنار خود تسلا بخش غم بی پایان خود احساس کنند.

 یگانی با اشاره به آیه ای از قران کریم گفت: خداوند میفرماید «قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ» کشته شدن، آنگاه ارزشمند است که در راه خدا باشد. این مسوول تصریح کرد: شهیدان اخرین مأموریت خود را که کشته شدن در راه خداوند است به خوبی به پایان رساندند، باشد که یادشان و راهشان همواره استوار بماند.

یگانی با بیان این که شهیدان یادآور از جان گذشتگی، اوج ایثار و فداکاری جوانان و مردان و زنانی هستند که بااحساس تکلیف برای مقابله با دشمنان ایران و پاسداری از تمامیت ارضی کشور و حفظ امنیت جان گرانمایه ی خویش را فدا کردند اظهار کرد: احترام به شهدا در واقع بزرگداشت روز ملت شریف ایران اسلامی است ملتی که با پرورش و تربیت چنین فرزندانی به جهان و جهانیان نشان داد هرگز تسلیم زورگویان و یاوه گویان زمان نمی شود .

 

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج بیان کرد: بزرگداشت شهدا و خانواده شهدا فرصتی است که همه مردم عزتمند ایران اسلامی لحظاتی را به شهدا بیندیشند، به زمانی که شهدای دوران دفاع مقدس در آن شرایط حساس با کمترین امکانات در مقابل مخاصمان و معاندان تا دندان مسلح ایستادند و خم به ابرو نیاوردند از پدر و مادر و همسر و فرزند خود گذشتند و با درک و بینش عمیق برای پاسداری از همه دستاوردهای انقلاب بی درنگ عازم میدان نبرد شدند و افتخاراتی آفریدند که بر جان و دل این دیار حک شد و تا ابد به یادگار خواهد ماند .

 

وی تصریح کرد: امروز با شهدا بیعتی دوباره می بندیم و می گوییم " راه شهیدان ادامه دارد ..."

نویسنده : حدیثه ترابی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz