یادداشت در خصوص صنعت گردشگری، شاخه شهری به قلم محمد جواد پورملکی منتشر شد.
(صنعت گردشگری، شاخه شهری) بطور خلاصه امروزه صنعت گردشگری به ویژه شاخه ی شهری آن جایگاه خاصی در اقتصاد کشورها و نقش فعال در ارتقاء ساختاراقتصادی_اجتماعی_فرهنگی کشورهای درحال توسعه بازی می کند.
کرج شهری دارای پتانسیل بالقوه وجاذبه های گردشگری فراوان می باشد و همواره مسافران و گردشگران زیادی رابه سوی خود جذب می کند اما به علت عدم توسعه زیرساخت های گردشگری شهری پایدار، سوء مدیریت و نزدیکی به پایتخت تابحال بطور خاص، رسمی و برندینگ مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار نگرفته است که باید در اسرع وقت درحوزه مدیریت شهری با مشارکت جدی شهروندان و سایر سازمان های ذی صلاح موظف در توسعه این مهم، جهت برنامه ریزی دقیق و ایجاد زیرساخت های لازم و کافی در صنعت گردشگری این پتانسیلهای بالقوه را به بالفعل تبدیل نمود؛
در هزاره سوم، صنعت گردشگری و فعالیت های آن از جهت ایجاد شغل در رتبه نخست( اشتغال مستقیم، غیرمستقیم و القایی) و از جنبه گردش مالی در رتبه دوم قرار می گیرد؛صنعت گردشگری در حال حاضر یکی از ارکان اصلی نظام تبادل اقتصادی، تجاری و فرهنگی جهان است که در عصر حاضر شهرها از پربیننده ترین نواحی توریستی و گردشگری به شمار می روند که با فراهم نمودن تجهیزات و امکانات ضروری، لازم و کافی زیرساختی گردشگری با رعایت استاندارد های بین المللی و برند سازی در شهر کرج میتوان شاهد تبدیل شهر کرج به مقصد گردشگران داخلی ، خارجی و افزایش تعداد آنها که باعث تاثیرات و تغییرات بسیاری بر چهره و برندینگ شهر دارد، باشیم
✍محمد جواد پورملکی کارشناس ارشد مدیریت شهری مرکز پژوهشو مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج
به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz