شناسایی ۱۸ نقطه پرخطر در کرج /نقش ۳۰ دستگاه در کاهش تصادفات

شناسایی ۱۸ نقطه پرخطر در کرج /نقش ۳۰ دستگاه در کاهش تصادفات
شناسه خبـر : ۱۱۳۸۷۴ دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

رییس کل دادگستری البرز با اشاره به اینکه ۱۸ نقطه پرخطر در کرج شناسایی شده است گفت: شهرداری باید رفع این نقاط را در اولویت قرار دهد .

" حسین فاضلی هریکندی "در سومین نشست شورای پیشگیری از جرم با محوریت ، بررسی علل و عوامل وقوع تصادفات و سوانح درون شهری و برون شهری اظهار کرد: شهرداری باید نسبت به اصلاح ۶ نقطه حادثه خیز، ۲ نقطه دارای گره ترافیکی، افزایش سکوهای فرود بالگرد برای موارد اورژانسی، آماده سازی معابر جهت تردد عابران و تجهیز دوربین‌های نظارتی به فیبر نوری اقدام کند.

وی با اشاره به نقش ۳۰ دستگاه در کاهش یا از بین بردن علل تصادفات گفت: جرایم مرتبط با سوانح رانندگی یکی از ۱۰ جرم اول کشور است که جایگاه آن در بین ۱۰ جرم نخست استان البرز دارای فراز و نشیب بوده است.
وی اضافه کرد: آمارهای استان البرز نشان می‌دهد که در سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۸۱ پرونده در استان البرز به تفکیک با موضوعات « ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی با ۱۰ هزارو ۹۰ مورد ، «قتل غیرعمدی در اثر بی احتیاطی در امر رانندگی ۱۶۴ مورد، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی منجر به نقص عضو بر اثر تصادف رانندگی ۲۵ مورد و «سقط جنین غیرعمدی ناشی از بی احتیاطی در امر رانندگی ۲ مورد تشکیل شده است.

آمار پرونده‌های تصادف در استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: این آمار در سال ۹۹ به هشت هزار و ۸۹ فقره پرونده رسید که حکایت از کاهش ۲۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشت اما در سال ۱۴۰۰ با رشد ۹ درصدی به هشت هزار و ۸۳۷ فقره پرونده رسیده است .

فاضلی هریکندی افزود: همچنین در ۹ ماهه سال جاری نیز هفت هزار و ۶۹ فقره پرونده تشکیل شده که ۶ هزارو ۹۰۰ فقره ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی ، ۱۴۲ مورد قتل غیرعمدی در اثر بی احتیاطی در امر رانندگی ، ۲۶ مورد ایراد صدمه بدنی غیرعمدی منجر به نقص عضو بر اثر تصادف رانندگی و یک مورد سقط جنین غیرعمدی ناشی از خطا در امر رانندگی بوده است.

درصد پرونده‌های تصادف استان البرز در آمار کشوری

وی با اشاره به شاخص میانگین ورودی پرونده‌های با عنوان اتهامی «ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی» به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر گفت: استان البرز در سال ۱۳۹۹، رتبه ۲۶ کشوری بود و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز به ترتیب رتبه ۲۳ و ۱۹ را داشته است؛ بررسی آمار ۸ ماهه سال جاری در موضوع پرونده‌های تصادفات رانندگی منجر به صدمه نشان می‌دهد که این جرم جایگاه پانزدهم را از نظر فراوانی در استان داشته است و میانگین ورودی ماهانه پرونده در این موضوع اتهامی به ازای هر صدهزار نفر از میانگین کشوری بالاتر است؛ داده‌ها نشان می‌دهد ۳.۷ درصد از کل پرونده‌های تشکیل شده مرتبط با تصادفات رانندگی در کشور مربوط به استان البرز است که نیازمند اقداماتی هستیم تا شاهد کاهش وقوع آن باشیم.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz