مورد بررسی قرار گرفت؛

بررسی محورهای همکاری مشترک موسسه رازی با دفتر نماینده منطقه ای سازمان بهداشت جهانی دام در دبی

بررسی محورهای همکاری مشترک موسسه رازی با دفتر نماینده منطقه ای سازمان بهداشت جهانی دام در دبی
شناسه خبـر : ۱۱۴۰۲۶ یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

محورهای همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نماینده منطقه ای سازمان بهداشت جهانی دام مستقر در دبی، در نشستی مشترک به صورت آنلاین بحث و بررسی شد.

به گزارش شهروند جلسه آنلاین بخش همکاری های علمی و امور بین الملل موسسه رازی و تنی چند از روسای بخش های مختلف موسسه با پروفسور الریش ورنری، نماینده منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی دام (WOAH) و تعدادی از مسئولان این نهاد (مستقر در دبی) برگزار کرد. 

 

 

در این جلسه، رایناک قادری، رئیس بخش همکاری های علمی و امور بین الملل موسسه رازی، با قدردانی از حضور میهمانان، بر اهمیت تقویت همکاری‌های متقابل بین آزمایشگاه‌های مرجع سازمان بهداشت جهانی دامی (WOAH) تأکید کردند و بهره‌برداری از تخصص نمایندگان منطقه‌ای WOAH در تولید واکسن‌های ضروری را برجسته خواند.

همچنین، در خصوص آزمایشگاه مرجع بیماری‌های آبله گوسفند و بز مستقر در موسسه رازی و فعالیت‌های اخیر آن، واحد مولکولی آزمایشگاه، تجربیات آزمایشگاه درباره بیماری آبله شتر و پیشنهادات این آزمایشگاه مرجع درباره بیماری آبله شتر و مطالبی در خصوص مقالات درباره بیماری گلندر، بعضی از کیت‌های تشخیصی، گواهی‌نامه‌های بخش تحقیقات بیماری های باکتریایی دام و روش‌های آزمایشگاهی از سوی محمد حسن ابراهیمی جم، رئیس بخش تولید واکسن های ویروسی دام و نادر مصوری، رئیس بخش تحقیقات بیماری های باکتریایی دام موسسه رازی مطالبی بیان شد. 

در ادامه این نشست آنلاین، پروفسور ورنری، رئیس دفتر نماینده منطقه ای سازمان بهداشت جهانی دام، با قدردانی از برگزارکنندگان وبینار و یادآوری خاطرات گذشته خود در موسسه رازی، از تعهد این دفتر مبنی بر تقویت همکاری قوی با موسسه رازی خبر داد و گفت: این موضوع شامل ارائه سویه‌های لازم و تأیید نمونه‌های ارسالی توسط موسسه رازی برای حل هرگونه مشکل فنی است. 

 

وی اظهار کرد: امیدوارم در آینده فرصتی دوباره برای بازدید از موسسه رازی پیش آید.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz