خیام ‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس،سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی:

با استفاده از تحول در تکنولوژی آموزشی اثربخشی خود را افزایش دهیم

با استفاده از تحول در تکنولوژی آموزشی اثربخشی خود را افزایش دهیم
شناسه خبـر : ۱۱۴۱۲۷ سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

معاون‌وزیر جهاد کشاورزی در آیین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج برگزار شد با بیان این که با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد عملیاتی شدن چنین ایده هایی باشیم اظهار کرد: با استفاده از تحول در تکنولوزی آموزشی اثربخشی خود را افزایش دهیم

به گزارش شهروند البرز در این آیین خیام نکویی گفت: اگر اثر بخشی اهمیت فناوری های آموزشی در جهت تحول و اثر بخشی آن ساده کنیم مهمترین عنصر این است که ببینیم این چالش برای ایجاد اثر و برای رفع این چالش چقدر اثرگذاری دارد.

 

وی تصریح کزد: باید ایده ها را در زمینه چالش‌های پیش روی کشور مورد توجه قرار دهیم که از آن جمله موضوع پسماندهای بخش کشاورزی است چرا که ۲۵ درصد پسماند کشاورزی از تولید تا مصرف در زمینه صادرات  در بخش کشاورزی است و در این فرآیند حداقل ۲۰ میلیارد دلار از تولید غذا را تبدیل به ضایعات می‌کنیم که اگر با استفاده از فناوری های نوین در امور،  این ضایعات را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش دهیم شاهد اثربخشی و عایدات بزرگی در این بخش خواهیم بود.

 

خیام نکویی تصریح کرد: نحوه آموزش، مهمترین مولفه و تأثیرگذاری را برای مخاطبان دارد.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اولین‌عامل برای فعالان این عرصه موضوع زیست بوم است که این ایده را در چه زمینه ای اجرائی و پیاده سازی می‌کنند .

 

وی بیان کرد: دومین نکته توجه به رده سنی مخاطبان و توجه به این امر و تامین نیازهای رده های سنی و توجه به اختصاصی کردن رده های سنی و رفع نیازهای،آنان در این بخش ها است.

 

وی ادامه داد: سومین عامل توجه به هرم یادگیری است چرا که در هرم یادگیری بیشترین اثربخشی به چالش کشیدن فرد در ماندگاری آن موضوع و رفع مشکل است.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: تقریبا معادل میزان برنجی که وارد کشور می‌شود در کشور شاهد ضایعات به همان میزان و بیشتر هستیم و باید در این زمینه ایده‌ها و فناوری‌های لازم در جهت کاهش این امر بوجود آید.

 

خیام نکویی بیان کرد: در تکنولوژی آموزشی باید فاصله کانونی را با فناوری آموزشی پر کنیم تا دارای اثربخشی بسیار بوده و شاهد پله های ترقی در این بخش باشیم.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از ایده‌ها را می‌توان از فعالان آن بخش ایده گرفت.

 

خیام نکویی تصریح کرد: باید مخاطبتان را در نظر گرفته و نیاز مخاطبان خود را بررسی و مورد اثربخشی قرار دهید که در این زمینه توجه به تئوری گئیتوری است و کارآفرینان باید با استفاده از این مهم مخاطبان خود را توسعه دهند.

 

وی مطرح کرد: هر کجا در فناوری های آموزشی مخاطبان خود را از نظر آموزشی قانع کنیم اثر‌بخشی بسیار بالا بوده است‌.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz