هم اندیشی مدیران موسسه رازی با جمعی از شاعران و نویسندگان البرزی


هم اندیشی مدیران موسسه رازی با جمعی از شاعران و نویسندگان البرزی
شناسه خبـر : ۱۱۴۱۳۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

مدیر حوزه ریاست و مشاور رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفـت: حمایت از موسسه رازی به عنوان یک مجموعه ملی و معرفی خدمات و مشاهیر آن به جامعه، نه تنها مهم، بلکه امروزه یک ضرورت است.

به گزارش شهروند و به نقل از  روابط عمومی موسسه رازی، نشست صمیمانه هم اندیشی مرتضی اکبریان مدیر حوزه ریاست و مشاور رئیس موسسه رازی و اسداله جعفری، رئیس اداره روابط عمومی این مجموعه با جمعی از شاعران و نویسندگان استان البرز به منظور بررسی ظرفیت های متعدد حوزه شعر و ادب برای معرفی هر چه بهتر موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به آحاد مردم، در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.

 

در این نشست، اکبریان، با اشاره به تاسیس موسسه رازی در سال 1303 در پی همه گیری بیماری های مهلک و خسارت زا در کشور، اظهار کرد: پیشینیان ما با ساخت مراکزی همچون موسسه رازی، نشان دادند تفکر و افق دیدی وسیع داشته و از زمانه خود بسیار جلوتر بودند و به خود می بالیم که دانشمندانی فرهیخته و بزرگ در این کشور، مراکزی مهم و حیاتی را پایه گذاری کردند که امروز از اصلی ترین زیرساخت های کشور محسوب می شوند.

 

وی، موسسه رازی را سرمایه ملی و گنجینه ای برای کشور و خاورمیانه خواند و گفت: حمایت از این مجموعه ملی و معرفی آن به ویژه به نسل جوان، با توجه به نقش کلیدی موسسه رازی در فعالیت های تحقیقاتی و تولید انواع واکسن های پزشکی و دامپزشکی و فراورده های بیولوژیک، نقش آن در ارتقاء سرانه سلامت کشور و وجود مفاخر و شخصیت های بزرگ علمی مانند زنده یاد پروفسور میرشمسی، پدر واکسن سازی ایران، زنده یاد پروفسور لطیفی، دانشمند بزرگ حوزه سم شناسی و دانشمند پیشکسوتی همچون پروفسور شفیعی که همچنان از حضور و خدمات وی بهره مند هستیم، نه تنها مهم که ضرورت است.

 

 اکبریان، در ادامه سخنانش، ریشه کنی بسیاری از بیماری ها مانند طاعون گاوی، فلج اطفال و سرخک در کشور را به مدد تولیدات موسسه رازی یادآور شد و تصریح کرد: در اهمیت این مرکز همین بس که رهبر معظم انقلاب در سه نامه خطاب به مسئولان کشور از موسسه رازی به عنوان مرکز دفاع بیولوژیک یاد کرده اند که لازم است از آن حراست و مراقبت کرد.

 

مدیر حوزه ریاست و مشاور رئیس موسسه رازی، همچنین با اشاره به بزرگداشت صدمین سالگرد تاسیس این مجموعه در دی ماه سال 1403 گفت: استقرار موسسه رازی در شهر کرج باعث شده این مجموعه به عنوان یکی از مراکز مهم هویتی استان البرز شناخته شود؛ لذا معرفی موسسه رازی به عنوان نماد علمی استان، قدردانی از خدمات یک صد ساله این موسسه در هویت بخشی به مردم این منطقه است.

 

خسرو عباسی، مدیر دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری البرز نیز با ابراز خرسندی از حضور در موسسه رازی اظهار کرد: این جلسه، دریچه ای برای آشنایی بیشتر اهالی شعر و ادب با موسسه رازی و شناسایی شیوه های مناسب بیان افتخارات، دستاوردها و اهمیت این موسسه به زبان ادبیات است که مردم نسبت به آن اقبال و گرایش دارند. 

 

وی گفت: ظرفیت هایی متنوع در حوزه ادبیات وجود دارد که می توان به شکل تخصصی از دوستان صاحب کرسی و اندیشه، به دو زبان اثرگذار جامعه ایرانی یعنی شعر و روایت داستانی، برای بیان واقعیت های مهمِ کمتر دیده و شنیده شده و خدمات صد ساله موسسه رازی در حوزه بهداشت و سلامت، کمک گرفت.

  

گفتنی است؛ اهالی شعر و ادب البرز پس از حضور در این نشست، از نمایشگاه دائمی دستاوردهای موسسه رازی مستقر در اداره روابط عمومی دیدن کردند.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz