تشکیل کمیته پیگیری منویات رهبری در سازمان برنامه و بودجه

تشکیل کمیته پیگیری منویات رهبری در سازمان برنامه و بودجه
شناسه خبـر : ۱۱۴۴۷۴ جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه از تشکیل کمیته پیگیری منویات رهبری در این سازمان خبر داد.

"محمد صنایع " روز پنجشنبه در نشست ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در زمینه استفاده از فناوری کوانتومی افزود: رهبر انقلاب در یکسال گذشته روی بخش فناوری تاکید زیادی داشتند و در حال حاضر بر موضوع فناوری کوانتومی تمرکز کردیم و پیگیر جدی این موضوع هستیم.

 

فناوری کوانتومی بر مهار و بهره برداری از قوانین مکانیک کوانتومی متکی است.

 

وی بیان کرد: از هر نوع تلاشی در این حوزه استقبال می کنیم چراکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران سازمان ، فرمودند: سازمان برنامه و بودجه یک دستگاه اساسی برای کشور است و با اصلاح آن می توان به حل مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور به شکل واقعی و صحیح، امیدوار بود .

 

صنایع تاکید کرد: بنابراین از مراجع علمی و تخصصی در زمینه فناوری کوانتومی هرچه بیشتر از جمله ظرفیت های دانشگاهی ، پارک های علم و فناوری بهره برداری می شود.

 

وی یادآور شد: همچنین سازمان برنامه و بودجه علاوه بر ماموریت های خود از جمله پیگیری بودجه و سیاست های برنامه هفتم توسعه ، اصلاح ساختار بودجه را نیز مد نظر دارد.

 

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بحث های دیگری از قبیل امنیت غذایی ، بهره برداری ظرفیت دریا محور ، حمل و نقل به عنوان ترانزیت وبسیاری از محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مد نظر است.

 

وی اظهار کرد : معظم له بارها در فرمایشات خود بر ظرفیت هایی که دست نخورده مانده تاکید داشتند که از جمله آن می توان به بحث معدن و صنایع اشاره داشت.

 

کمیته پیگیری منویات رهبری در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد

 

انعقاد تفاهم نامه استفاده از فناوری کوانتومی بین البرز و قزوین

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز نیز در این نشست از انعقاد تفاهم نامه استفاده از فناوری کوانتومی بین البرز و استان قزوین خبرداد.

 

" توحید شیریزاد" افزود: این تفاهم نامه متناسب با زیست بوم استان‌های قزوین و البرز است.

وی بیان کرد: بر این اساس پارک های علم و فناوری استان های البرز و قزوین با همراهی پژوهشگاه ها و دانشگاه ها اقدام به برگزاری رویداد های سالیانه مرتبط خواهند داشت.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz