حاجی مشهدی مدیرکل بازرسی استان البرز:

مسوولان باید به گونه ‌ای رفتار کنند که مردم به آن‌ها اعتماد کرده و پای صندوق های رای بیایند/عملکرد بانک‌های خصوصی استان رضایت‌بخش نیست

مسوولان باید به گونه ‌ای رفتار کنند که مردم به آن‌ها اعتماد کرده و پای صندوق های رای بیایند/عملکرد بانک‌های خصوصی استان رضایت‌بخش نیست
شناسه خبـر : ۱۱۴۵۹۸ شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

نشست هم اندیشی و مصاحبه مطبوعاتی بازرس کل استان البرز با اصحاب رسانه در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز در این نشست حاجی مشهدی بازرس کل استان البرز انتخابات پیش رو را مهمترین واقعه ای دانست که در جامعه ما رخ می‌دهد و سکان اداره امور اجرایی به دست فردی اصلح می سپرده شود اظهار کرد: آنچه برای سازمان‌بازرسی کل کشور مهم است مسولان به نحوی باید اقدام‌کنند که مردم به مسوولان اعتماد کرده و به پای صندوق های رای بیایند تا سرنوشت خود را رقم‌بزنند.

 

وی بیان کرد: معتقدم عدم شرکت در انتخابات گل به خودی است.

 

این مسوول تصریح کرد: اعتماد مردم به نظام ‌و امیدواری مردم به شرایط روز جامعه و گشایش ور گرو عملکرد ما مسوولان است‌.

 

مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: اگر به درستی در مسولیت خود فعالیت کنیم و تشکیلات تحت اختیار مناسب اداره شود نتیجه اش کف خیابان و در بتن جامعه هویدل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد امور به درستی انجام‌نمی شود و غیر قابل انکار است و وظیفه این اداره اجرای کامل قانون است .

 

حاجی مشهدی اظهار کرد: با شفافیت در جلسات رسمی و غیر رسمی موضوعات تذکر داده شده و به صورت واضح بیان می کنیم.

 

وی در بخشی دیگر با اشاره به خدمات رییس جمهور شهید بیان کرد: آیت الله رئیسی به صورت خستگی ناپذیر به مردم خدمت می‌کرد و این مهم را بنده فضل می‌بینم. 

 

این مسوول با بیان این مهم که سازمان بازرسی کل کشور دستگاهی نظارتی و زیر مجموعه قوه قصاییه است ادامه داد: وظایف این اداره نظارتی بوده و جزو عالی ترین مراتب در این زمینه است و ما ناظر برای اجرای صحیح قوانین در کل دستگاه‌های اداری در تمامی شئون هستیم.

 

وی با اشاره به فعالیت های یکسال اخیر افزود: با توجه به فعالیت های انجام شده در ارائه فعالیت ها این اداره رشد قابل توجهی در فرایندها و برنانه‌ای خود در پیگیری مور داشته است.

 

حاجی مشهدی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بازرسی برنامه ای ( مستمر )ما حدود ۳۱ مورد بوده است.

 

مدیرکل بازرسی استان با بیان این مطلب که در بازرسی فوق العاده با توجه به موضوع اهمیت و زمان گفت: ۵ مورد در استان البرز پرونده بازرسی داشته و در بین ۳۱ استان رتبه اول را داشته‌ایم و از جمله می‌توان به پرونده چای دبش و سیل سال گذشته، تحقق شعار سال ، موضوع فرودگاه پیام‌ در زمینه تثبیت مالکیت ۱۲۰۰ هکتار و ... اشاره کرد.

 

وی همچنین با اظهار کرد: ۳۱ بازرسی برنامه ای ۵فقره بازرسی فوقالعاده ۸۴ بازرسی موردی و مجموع ۱۲۰ فقره بازرسی های ما در سال گذشته بوده است.

 

وی افزود: حدود ۳۲۸ گزارش محصول این ۱۲۰ برنامه بوده است.

 

این مسوول اظهار کرد: حدود ۱۲۸ پرونده در سال ۱۴۰۱ از،بازرسی خارج شده اما در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۲۰ پرونده تشکیل با ۱۲۰ گزارش پیگیری شده است. 

مدیرکل بازرسی استان البرز بیان کرد: ۴۹۱ فقره اثر بخشی اقدامات در حوزه های مختلف داشته ایم که محصول آن ‌ ۴۸ هزار امتیاز بوده است و ارتقا از ۳۸ هزار امتیاز به رشد ۴۲ درصد بوده است.

 

حاجی،مشهدی اظهار کرد: این اداره کل دارای ۹۵۹ میلیارد تومان اثر بخشی بوده و رشد ۳۲۴ درصدی را شاهد بوده ایم‌.

 

وی با اشاره به تحقق شعار سال ادامه داد: با مشارکت و حضور مشارکت موثر در کارگروه‌های ذیربط حدود ۲۴۲ مورد تسریع در اخذ مجوزهای کسب و کار داشته ایم.

 

این مسوول اظهار کرد: ۱۸۵ مورد پیگیری و حمایت برای ۱۳ واحد تولیدی انجام شده است.

وی همچنین از راه اندازی مجدد ۲۰ واحد تولیدی با پیگیری همکاران این اداره خبر داده و تصریح کرد: در حوزه حمایت از تولید فعالیت های خوبی انجام شده که کل کشور بهره‌مند شدند.

 

این مسوول گفت: در زمینه اخذ عوارض و تغییر کاربری که قبلا به صورت نقدی یکجا پرداخت می شد با پیگیری های انجام شده بخش نامه ای صادر شد که تقسیط عوارض تغییر کاربری به صورت تقسیط ۵ ساله انجام شود.

 

وی اعلام کرد: در زمینه رفع تصرفات و انفال و عوارض ملی و جلوگیری از تغییر کاربری در سال گذشته ۵۲ هزار هکتار با پیگیری همکاران ما و در دیگر نهادهای وابسته آزاد شد‌.

 

این مسوول خبر داد: در اراضی شهری نیز حدود ۹ هکتار از اراضی شهری آزادسازی و رفع تصرف شد.

 

بازرس کل استان البرز با اشاره به این مطلب که عملکرد بانک ها خصوصا بانک های خصوصی در استان رضایت بخش نیستو شاهد رتبه آخر در این زمینه در بین دستگاه‌های استان هستیم گفت: در حوزه پیشگیری فعالیت های خوبی انجام شده و پیگیری در زمینه هشدارها نیز انجام‌می شود.

وی گفت: ۲۵۴ فقره آرای تنبیهات اداری در سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان البرز اظهار کرد: محکومیت کیفری و جزای نقدی شهردار و معاون شهرسازی یکی از شهرداری استان که ۵۲۰ میلیارد بوده و همچنین محکومیت مدیریت شهرداری های تابعه و ...از جمله فعالیت ها در این زمینه بوده است‌.

 

حاجی مشهدی در محور دیگری از این نشست اظهار کرد: پیگیری و شناسایی و تفکرات لازم‌۱۱۳ هزار میلیارد ریال اراضی تغییر کاربری از،سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ از جمله دیگر فعالیت ها در این خصوص بوده است.

 

بازرس کل استان بیان کرد: شناسایی و احصا عوارض تغییر کاربری غیر مجاز اراضی باغی و تغییر کاربری گرمدره در حدود ۵۷ هزار میلیارد ریال بوده که با پیگیری های انجام‌شده به نفع بیت المال اخذ شده است.

 

شناسایی و وصول تعرفه های مربوط به رمز ارزها حدود سیصد میلیارد ریال ،پیگیری و آزادسازی بخشی هایی از رودخانه کرج به مساحت ۶۱۰ متر مربع ، پیگیری ابطال مصوبه شورای محمدشهر در زمینه پرداخت حق تلاش، جلوگیری از صدور پروانه احداث ساختمان در حریم کاخ مروارید کرج و پل خاتون کرج، پایش سلامت سازه های تاریخی استان، پیگیری رفع مشکلات طرح ملی نهصت مسکن و ۵۰۰ فقره پروزه ناتمام، آزادسازی اراضی طرح گردو کاری ، و ... از جمله فعالیت هایی بوده که این‌مسوول از آن یاد کرد.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz