سالار قاسمی رئیس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در البرز:

مشارکت حداکثری و انتخاب دکتر پزشکیان می تواند زمینه برون رفت از مشکلات را مهیا کند

مشارکت حداکثری و انتخاب دکتر پزشکیان می تواند زمینه برون رفت از مشکلات را مهیا کند
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۰۰ یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

سالار قاسمی در گفت و گو با شهروند ضمن پرداختن به فعالیت های ستاد دکتر پزشکیان در سطح استان البرز با بیان این مهم که انتخابات تجلی اراده مردم و تجلی مردم سالاری دینی است اظهار کرد: اراده مردم است که اداره حکومت را به عهده دارد و تجلی آن در انتخابات نمود پیدا خواهد کرد چرا که در قانون اساسی از جمله در اصل 56 حق تعیین سرنوشت سیاسی مردم بر عهده خود آنان است تا سرنوشت سیاسی خود را انتخاب کنند.

 

 

به گزارش شهروند البرز سالار قاسمی بیان کرد: انتخابات مهم ترین رکنی است که می تواند پیوند بین دولت و ملت و بالعکس را ایجاد کرده و در دنیای امروز این مردم هستند که باید در مورد آینده و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی با بیان این مطلب که علاوه بر قانون اساسی، آموزه های دینی ما به این امر تاکید فراوان شده تصریح کرد: مردم هستند که باید سرنوشت سیاسی خود را تعیین کنند.

مسوول ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در استان البرز انتخابات چهاردهم را انتخاباتی پر اهمیت برشمرده و ادامه داد: با توجه به شرایط امروز و همچنین مشارکت پایین مردم در سه انتخابات گذشته در سال 98 و 1400 و 1402انتخاباتی که در تراز کشور،نظام و مردم بوده باشد نداشتیم.

سالار قاسمی همچنین با اشاره به شرایط داخلی و موضوعات مختلفی که در طی چند سال اخیر اتفاق افتاده افزود: کنش‌های سیاسی و اجتماعی ، اعتراضات و ... که چندی قبل در جامعه اتفاق افتاد از یک سو و از سویی دیگر مسایل بین المللی امروز از جمله موضوع انتخابات ریاست جمهوری، جنگ اوکراین، آمریکا و شرایط خاورمیانه و ... همه شرایط ویژه و حساسیت های مضاعفی را برای کشور و انتخابات چهاردهم ایجاد کرده است بنابراین می طلبد همه کاندیداهای تایید صلاحیت شده و طرفداران‌شان تمام همت خود را برای افزایش مشارکت به میدان بیاورند.

وی با اشاره به رویکرد ستاد دکتر پزشکیان در سطح کشور و استان البرز گفت: راهبرد ما در استان البرز به عنوان ایران کوچک و با وجود سیاسیون، معتمدین، بزرگان و همچنین با توجه به جلسات مهمی که بسیاری از مردان سیاسی کشور از تهران نیز در این استان برگزار می کنند البرز از حساسیت بسیار بالایی در انتخابات در سطح کشور برخوردار است و مشارکت مردم در کلانشهری هم چون کرج می تواند تاثیر بسیار بالایی در سطح کشور در موضوع انتخابات داشته باشد.

سالار قاسمی اظهار کرد: ما اولین راهبردمان برای بالا بردن مشارکت رسانه ها را دخیل می دانیم و در این راستا ستاد رسانه‌ای و مطبوعاتی استان با مدیریت رضا عباس زاده رییس خانه مطبوعات استان و همچنین مجموعه خبرنگاران استان افتتاح شد و فعالیت‌های خوبی در بخش رسانه ها در این خصوص در حال انجام است و اخبار انتخابات همواره در حال رصد و ارزیابی توسط تیم های رسانه ای و حرفه ای استان است و مسایل و دیدگاه های دکتر پزشکیان را به مردم منتقل می کنند.

قاسمی بخش دوم در عرصه انتخابات زنان و جوانان را برشمرده و بیان کرد: ستاد جوانان ما ستاد بسیار پرشور و فعالی است و همانطور که همگان می دانند در سفر دکتر ظریف به استان البرز و شهر کرج بخش قابل توجهی از جوانان با شور حال بسیار خوبی در این میتینگ انتخاباتی شرکت کردند.

این مسوول ضمن اشاره به حضور بانوان در این عرصه تصریح کرد: حضور بانوان و دختران در این عرصه خوب بوده اما تا رسیدن به نقطه ای که می تواند حضور حداکثری بانوان و دختران ما را به نمایش بگذارد باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.

قاسمی ادامه داد: دانشگاه ها نیز در استان در خصوص انتخابات فعال شده و بحث مناظره های مختلف توسط ستادهای کاندیداها از جمله ستاد دکتر پزشکیان با دعوات دانشجویان مورد انجام قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضوع فرهنگیان و تاثیر این قشر در انتخابات افزود:این گروه به عنوان گروه مرجع در انتخابات مطرح هستند و ستاد فرهنگیان در این زمینه در استان فعال بوده و برنامه ریزی های خوبی در زمینه ایجاد میتینگ در حال انجام می باشد و طی روزهای آینده با حضور صاحب نظران این عرصه برگزار خواهد شد.

رییس ستاد دکتر پزشکیان در استان البرز گفت: مهمترین ستادهای انتخاباتی ما در سطح استان و شهرستان های استان شکل گرفته و افتتاح شده و سخنرانان استانی و کشوری در این ستادها به سخنرانی پرداخته اند.

قاسمی اظهار کرد: ساماندهی نیروهای انسانی در حال انجام و برنامه ریزی بوده و سفر دکتر ظریف به استان البرز نیز انجام شد و با حضور و استقبال مردم در این خصوص مواجه شدیم که با توجه به مشکلاتی که در زمینه اطلاع رسانی این حضور در مدت زمان کوتاه داشتیم شاهد حضور و استقبال گسترده مردم در سالن کیانمهر کرج بودیم.

وی با اشاره به این مطلب که سخنرانی بسیار خوبی دکتر ظریف در کرج داشتند و موضوعات بسیار خوبی در این سفر مطرح شد بیان کرد: سخنران های خوبی برای روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در البرز و شهرستان ها پیش بینی شده است.

سالار قاسمی تصریح کرد: ضمن احترام به تمامی کاندیداها معتقدیم در این شرایط نابرابر که اکثریتی در برابر یک فرد به نام دکتر پزشکیان قرار دارند همه مردم احساس کردند فردی متفاوت از دیگر کاندیداها فکر کرده و دارای ویژه گی های خاصی است که با توجه به ویژه گی های ایشان از مردم می‌خواهیم که به صحنه انتخابات بیایند و برای تعیین سرنوشت خود و برون رفت از مشکلاتی که وجود دارد در انتخابات شرکت کنند.

این مسوول با اشاره به این مهم که برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور دو راه حل بیشتر نداریم اذعان کرد: مشارکت حداکثری و انتخاب دکتر پزشکیان می تواند زمینه برون رفت از مشکلات را مهیا کند و این ادعا را هم نداریم که مسایل یک شبه رفع می شود، اما ادعای ما این است با آمدن دکتر پزشکیان کار در ریل و مسیر اصلی خودش قرار خواهد گرفت.

رییس ستاد دکتر پزشکیان در البرز گفت: هدفگذاری درست و حرکت در مسیر درست راهبردی است که در این زمینه ضروری به نظر می رسد و با دکتر پزشکیان محقق خواهد شد چرا که معتقدیم وی صداقت و شجاعت و صراحت را به عرصه سیاست ما برخواهد گرداند.

قاسمی اظهار کرد: ایشان در تمامی مدت دوران مسوولیت خود به نظر نمی رسد آلوده به دروغگویی و دزدی در خودش و اطافیانش باشد و آن چه که امروز جامعه ما را عصبانی و دچار عصیان کرده و جامعه ما را خشمگین نموده، خشمگین از دزدی و دروغ است.

وی ادامه داد: امروز جامعه خشمگین ما از بین رفتن اعتماد عمومی، سرمایه های اجتماعی و ... را به دوعلت می داند که از آن جمله می توان به شنیدن حرف های دروغ و فساد در جامعه برشمرد.

این مسوول با اشاره به این اصل که عرصه سیاست برای ما در جمهوری اسلامی عرصه صداقت، راستی، شجاعت و پاکی و پاکیزگی بوده است افزود: روح جمهوری اسلامی، آرمان های شهدا ی ما در این عرصه مطرح بوده و وقتی شهید مدرس بیان می کند سیاست ما عین دیانت ماست یعنی این که سیاست ما نباید دچار دروغ شود و اگر در سیاستی که با صداقت بدست آوردیم نباید درونش فساد باشد، قدرتی که با سیاست صادقانه و راستگویی بوجود بیاید یقینا در مجموعه حاکمانی که آن قدرت را بوجود آورد اند فساد نخواهد بود.

وی در آخر مطرح کرد:معتقدیم دکتر پزشکیان در صورتی که در شنبه آینده قدرت را بدست آورد با توجه به کارنامه و نگاهی که داشته، مجموعه و قدرتش اول با مردم روراست بوده و صداقت داشته و اگر در جایی هم که موفق نشود کارنامه سازی و آمارسازی بازی نخواهد کرد .

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz