تهران از زیر بار تحویل مترو شهر مهستان شانه خالی می کند

ذبیح الله زارع سرپرست شرکت عمران شهر مهستان: ۱۱ هزار مسکن‌ملی در شهر مهستان در حال انجام است/خانه های خالی مسکن مهر مهستان شناسایی و به اداره مالیات معرفی شدند

ذبیح الله زارع سرپرست شرکت عمران شهر مهستان:

۱۱ هزار مسکن‌ملی در شهر مهستان در حال انجام است/خانه های خالی مسکن مهر مهستان  شناسایی و به اداره مالیات معرفی شدند
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۰۰ سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵

زارع سرپرست شرکت عمران شهر مهستان در حاشیه نشست تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گوی اختصاصی با شهروند ضمن بیان اینکه شهر جدید دارای ۵ فاز بوده و فازهای ۱،۲و ۳ تحویل شهرداری شده است اظهار کرد: در تفاهم نامه هایی که برای تحویل شهر از سوی شرکت عمران بین شهرداری منعقد شده ممکن است نواقصی در فازها وجود داشته باشد که به عهده شرکت عمران باشد همچون احداث بوستان و فضاهایی که در قانون تعریف شده که ما این موارد را به مرور انجام‌خواهیم داد.

به گزارش شهروند البرز زارع با بیان این که فضاهایی که تکمیل شده و تحویل شهرداری گردیده نگهداری آن بر عهده شهرداری است گفت: فازهای ۴ و ۷ همچنان در دست شرکت عمران است و مشغول انجام کارهای توسعه ای آن هستیم و بیشتر پروژه‌های مسکونی ما، از جمله مسکن‌مهر و ملی در فازهای ۴ و ۷ می باشد که مردم در آن‌نیز ساکن هستند و هم اکنون با توجه به این که مقدمات اولیه آن برای شهرداری ایجاد شده، مشکلات مالی و حقوقی وجود دارد که با جلساتی که در فرمانداری تشکیل می شود به زودی مشکلات مرتفع و این فازها تحویل شهرداری خواهد شد.

 

وی همچنین بیان کرد: تحویل این فازها سبب تعطیلی و انحلال شرکت عمران‌نخواهد شد و تا زمانی که تکالیف قانونی مان انجام نشده این شرکت به قوت خود باقی است و به فعالیت‌های قانونی خود عمل خواهد کرد.

 

این‌مسوول ادامه داد: برخی از فازهای که تحویل داده شده است پروژه های زیربنایی آن ‌هنوز تکمیل نشده و فعالیت‌های لازم در آنها در حال انجام است و تعدادی پروژه‌هایی همچون حمایتی نهضت ملی شروع شده و سال ها طول می‌کشد تا تکمیل شوند و زیرساخت‌هایی همچون پارک‌ها و مدارس در آن ایجاد و ساخته شود، و باید اضافه کرد شهر در حال توسعه است‌.

 

سرپرست شرکت عمران شهر مهستان با بیان‌این‌ مهم که در یکسال گذشته بیش از ۸۰۰ هکتار به اراضی شهر مهستان الحاق شده است اظهار کرد: این زمینهای الحاقی برای تامین‌زمین در خصوص پروژه‌های های حمایتی از جمله نهضت ملی در نظر گرفته شده است.

عکس و مصاحبه: آمنه شکوهی 

 

 

ذبیح الله زارع بیان کرد: با الحاقی که صورت می‌گیرد هم چنان ما به آماده‌سازی نیاز داشته و شرکت در حال انجام این‌امر است. 

 

وی در ادامه با اشاره به زمین‌هایی که از سنوات گذشته باقی مانده با بیان‌این که فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد و پروژه های جدیدی در حال انجام‌است تصریح کرد: نزدیک به ۱۱ هزار واحد نهضت ملی در این شهر در حال ساخت است .

 

این مسوول با اظهار این مطلب که‌ این‌ پروژه‌ها برخی از آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد بوده و در حال انجام است عنوان کرد: قرارداد این پروژه‌ها بین ۲ و سه سال بوده و بانک‌ها باید پای کار بیایند و تسهیلات لازم را به شهروندان ارائه دهند تا مردم‌ بتوانند به موقع این پروژه‌ها را انجام دهند.

 

وی در محور دیگری از این گفتگو در حوزه زمین اعلام کرد: زمین‌هایی که در شهر وجود دارد بخشی که مالکیت آن بر عهده شرکت عمران است نباید فراموش کرد که این شرکت شرکتی درآمد و هزینه بوده و ما از بودجه عمومی دولت هیچ استفاده نکرده و همه فعالیت‌هایی که در شهر در حال انجام است از جمله زیرساخت ها و آماده سازی ها، پارک‌ها و بوستان‌هایی که دارد ساخته می شود و ... همه با پول فروش این زمین ها محقق می شود و زمین‌ها باید از طریق بخش خصوصی و یا به صورت خام مولد سازی شود و وقتی که به فروش رسید در شهر هزینه شود.

 

سرپرست شرکت عمران شهر مهستان همچنین افزود: ۱۰ هزار واحد در حال تکمیل است و به زودی به شهروندان واگذار خواهد شد.

 

زارع در بخشی دیگر در خصوص شناسایی واحدهای خالی اظهار کرد: با توجه به سیاستی‌ که وزارت خانه در نظر گرفته است ما بررسی در این شهر انجام داده ایم و خانه های خالی شناسایی و آمار آن را به دستگاه مربوطه که سازمان امور مالیاتی است ارائه داده‌ایم.

 

وی همچنین گفت: کسانی که مالک یک یا چند واحد مسکن مهر هستند واحدهای آنان خالی است حتما پیگیری خالی ماندن خانه های خود باشد چرا که خانه های خالی مشمول مالیات خواهند شد.

 

این مسوول در خصوص مترو این شهر بیان کرد: پروژه سیگنالی مترو این شهر به طور کامل انجام شده و پیشرفت فیزیکی آن‌۱۰۰ در صد بوده و ایستگاه مترو به صورت کامل استانداردهای شرکت مترو را داشته و ایستگاه بین راهی ماموت نیز تکمیل است.

 

وی تصریح کرد: تست گرم‌ خط شمالی انجام و باید از طریق دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی موضوع برای تحویل به تهران پیگیری شود که تهران این مترو را تحویل بگیرد.

 

این مسوول ادامه داد: ما از این موضوع گلایه داریم هزینه‌های بسیار زیادی برای این خط،انجام شده است.

 

سرست شرکت عمران شهر مهستان گفت: متاسفانه مردم‌نمی‌توانند از این مترو با توجه به تکمیل آن‌بهره برداری کنند و دو رام‌شرکت عمران برای این خط به تهران قطار خریداری کرده و آماده تحویل به شرکت مترو تهران‌است متأسفانه مترو تهران مشکلاتی دارند که خودشان باید پاسخگوی آن باشند، اما مساله ای که مردم‌از ما به حق مطالبه می‌کنند و از استان هم پیگیری می‌کنند این مهم است که چون این مترو تحویل تهران نشده و سیگنالینگ به تهران‌وصل نیست سر فاصله قطارها زیاد است. 

 

زارع عنوان کرد: مترو این شهر به طور کامل آماده تحویل به تهران است مکاتبات و جلسات بسیاری در این زمینه انجام شده، حتا وزیر راه با وزیر کشور و زاکانی شهردار تهران مکاتبات بسیاری در این زمینه داشته اند، استاندار و نماینده گان مردم در مجلس همچنین مکاتبات بسیاری داشته‌اند ، این امر متاسفانه اتفاق نیفتاده است و مردم به دلیل اینکه سیگنالیگ به تهران وصل نمی‌شود هم‌تعداد قطارهای ما کم است و همچنین سرفاصله قطارها زیاد است استقبال چندانی از مترو شهر مهستان ندارند.

 

وی تاکید کرد: این مترو ثروتی ملی است و باید به نحو مطلوب در جهت خدمت به مردم راه اندازی و به کار گرفته شود . پروژه انجام شده است.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz