فرماندار چهارباغ:

ضرورت توسعه فرهنگیِ ۷ محله کم برخوردار چهارباغ

ضرورت توسعه فرهنگیِ ۷ محله کم برخوردار چهارباغ
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۲۶ دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵

داود جعفری در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارباغ، گفت: در چهارباغ همه برای خدمت به مردم دلسوزانه پای کار هستند.

به گزارش شهروند البرز و به نقل از فرماندار چهارباغ با مطالبه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به واسطه ارائه گزارش در راستای اقدامات انجام شده در چهارباغ، افزود: از ۶۷ محله قرارگاه اجتماعی ۷ محله در چهارباغ است.

 

وی با اشاره به اینکه ۴ محله شهری ملک آباد، مهدی آباد، شهرک ابریشم و چهارباغ جز مناطق هدف قرارگاه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اداره ارشاد البرز برنامه خاص داشته باشد.

 

جعفری ارائه برنامه توسط فرهنگ و ارشاد برای محلات مذکور را ضروری دانست و تصریح کرد: امورات فرهنگی چهارباغ صرفاً با ظرفیت شهرستان انجام می‌شود.

 

فرماندار چهارباغ گفت: اگر شهرداری، شورای شهر، دهیاران، بخشداران، رؤسای ادارات و خیرین پای کار نباشند نمی‌توانیم هیچگونه اقدام فرهنگی در چهارباغ داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه انتظار ما از فرهنگ و ارشاد طی ۲۸ ماه حضور در چهارباغ، فراتر بود، افزود: در مراسمات جوائز برنامه‌ها را خودمان تهیه می‌کنیم.

 

جعفری مردم چهارباغ را در راستای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی محق دانست و اظهار داشت: اگر مدیریت شهری اجاره بهای مراکز قرآنی را نپردازد نمی‌توانند کار کنند.

 

فرماندار چهارباغ تصریح کرد: اغلب نوجوانان چهارباغ اگر شغل داشته باشند نمی‌توانند تحصیل کنند، باید از این فرصت‌ها استفاده و شرایط را برای حفظ جوانان فراهم کنیم.

 

وی کسب اعتبار از ادارات کل را برای شهرستان ضروری دانست و گفت: اعتبار ۹۷ میلیارد تومانی امسال چهارباغ ۳۰ درصد اعتبارات بوده و ۷۰ درصد در اختیار مدیران کل است.

 

جعفری در بخش دیگری گفت: ۷ جلسه ستاد اربعین در چهارباغ برگزار شده و شهرداری و مدیریت شهری چهارباغ ۸۰۰ میلیون تومان در اختیار البرز قرار خواهد داد.

 

فرماندار چهارباغ با اشاره به اختصاص ۲۶۶ میلیون تومان از ملبغ مذکور به ستاد اربعین چهارباغ، افزود: دهیاران چهارباغ ۲۴۰ میلیون تومان کمک خواهند کرد.

 

وی از کمک ۲۰۰ میلیون تومانی اصناف، ۲۶۰ میلیون تومانی شهرداری و ۱۵۰ میلیون تومانی صنایع خبر داد و اظهار داشت: چهارباغ ۳ موکب در عراق دارد.

 

جعفری تصریح کرد: یکی از موکب‌های چهارباغ در مرز مهران، موکب دوم در نجف و موکب سوم مشترک با ماهدشت در عمود ۸۰۴ عراق مستقر شده‌اند.

 

فرماندار چهارباغ از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان توسط شورای بخش رامجین و مرکزی به مراسم جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: یادواره شهدای مدافع حرم و شهید اصغر الیاسی برگزار می‌شود.

 

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه اعتبارات امور مساجد کافی نیست، افزود: از ۱۵۸ نانوائی چهارباغ، ۸ نانوائی به مساجد واگذار شد تا منبع درآمدی برای آن‌ها باشد.

 

 

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz