علی شیرین‌زاد نماينده مجلس:

برخی از مشکلات صنعتگران باید در مجلس و به صورت ملی پیگیری شود/ افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در البرز باید ساماندهی شود

برخی از مشکلات صنعتگران باید در مجلس و به صورت ملی پیگیری شود/ افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در البرز باید ساماندهی شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۵۲ چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

نشست علی شیرین زاد نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه پیرامون موضوع مدیریت آب و زیرساخت ها با حضور نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز در سالن جلسات‌ خانه ملت برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز در این نشست علی شیرین زاد ضمن بیان دستاوردها و پیگیری های نمایندگان مردم در خانه ملت پیرامون بخش صنعت و دیگر موضوعات اظهار کرد: قطعی برق از جمله گلایه های بخش صنعت در تابستان و قطعی گاز و آب از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی صنعتگران بود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود موارد ذکر شده خسارت و هزینه های بسیاری بر دوش بخش صنعت است.

 

این مسوول با بیان این مهم که در بخشی دیگر از،نشستی که با صنعتگران برگزار شد ، صنعتگران بر این باور بودند که با توجه به مشکلات ذکر شده هزینه های مالیات بسیاری با توجه به خسارت های وارد شده بر ما تحمیل می شود.

 

وی با بیان اینکه مسوولان شهرک های صنعتی و صنعتگران با بیان‌ مشکلات خود در این جلسه موارد مورد نیاز به رسیدگی را مطرح کرده و موضوع بیمه و تامین اجتماعی آنان نیز با حضور مسوولان مربوطه در این بخش مورد پیگیری قرار گرفت بیان کرد: باید در سطح وزارت خانه ها و مجلس برخی مشکلات بخش صنعت پیگیری و دنبال شود.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه برق و ایجاد فرهنگسازی در این زمینه در سطح جامعه تصریح کرد: در کشور بیش از ۴۰ درصد افزایش مصرف برق داریم و نمی شود این مصرف ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و خانوارها گلایه نداشته باشند و برای مدیریت این امر در بخش مصارف خانگی فشار آن بر بخش صنعت و کشاورزی وارد می شود.

 

وی تاکید کرد: اگر محدودیت ها را رعایت نکنیم با مشکلات جدی در آینده روبرو خواهیم بود و این امر گره بسیاری در کشور بوجود آورده و مردم باید تلاش کنند مصرف خود را مدیریت کنند تا منابع خدادادی را با تعادل به مصرف برسانند تا دچار ورشکستگی و عدم‌تعادل در این بخش نشویم.

 

در بخش دوم این نشست که مختص خبرنگاران و تجلیل از مقام شامخ خبرنگاران برگزار شد علی شیرین زاد ضمن پرداختن به شهادت آیت الله رئیسی،تشکیل کابینه جدید و رای محلس به وزرای جدید گفت: حادثه شهادت آیت الله رئیسی بسیار ناگوار بود و شهادت ایشان می توانست سبب رخوت در دولت شود اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد اما برخی طرح ها با بروز این حادثه کمی به تاخیر افتاد.

 

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا، فردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبیعی است که نگران تعلل در انجام برخی طرح ها در دولت جدید باشیم اما در بسیاری از مسائل مهم اجرایی شاید نمی شد مسائل را پیگیری کرد و در دولت جدید نیازمند طراحی و سیاستگذاری های جدید بود.

 

وی بیان کرد: آن‌چه رسالت کمیسیون فرهنگی در ارزیابی ورزای پیشنهادی بود محقق گردید.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: این کمیسیون تنها کمیسیونی است که به وظایف خود رای منفی داد و دقیق ترین و علمی ترین و کمی ترین گزارش را ارایه داد این ها از ویژه گی های کمیسیون جدید است و در این دوره محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه با شکل‌گیری کمیسیون فرهنگی بیش از ۴۰ مساله محوری در کمسیون فرهنگی مجلس مورد توجه قرار گرفت اظهار کرد: موضوع خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله مسائلی بود که در این کمیسیون مطرح شد و تلاش می‌شود طی دو سال آینده در این کمیسیون پیگیری های لازم را مورد انجام قرار دهیم.

 

علی شیرین زاد با اشاره به موضوع اتباع تصریح کرد: اتباع بیگانه در کشورمان در عین اینکه مشکلاتی دارند مواهب نیز دارند و باید به صورت رسمی،ساماندهی اتباع به صورت جامع در کشور مورد توجه قرار گیرد.

 

وی مطرح کرد: روزانه ۲ هزار روادید برای اتباع افعانستان توسط ایران تحت عنوان روادید سیاحتی و گردشگری صادر می شود در حالی‌که خود فرد اشاره می کند برای کار وارد ایران می شود و این موضوع خود تناقض است و با ورود فرد در کشور و استقرار فرد معضلات مربوطه بوجود آمده و  در پی آن در استان هدفی چون البرز نیز در این زمینه مشکلات خاص خود مطمینا بوجود خواهد آمد و علی رغم این که فعالیت‌های بسیاری در زمینه ساماندهی این موضوع و جلب افراد غیر مجاز در استان و رد کردن آنها به مرز دارد.

 

وی تاکید کرد: باید ساماندهی جدی برای رفع و گره گشایی در این امر بوجود آید .

 

نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که‌در  بحث اتباع باید برنامه ریزی مدونی ایجاد شده و لایحه و قانونی برای آن ایجاد شود گفت: با ساماندهی این امر شاهد ایجاد روال مناسبی در این خصوص خواهیم بود‌

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz