بمناسبت هفته دولت؛

آئین افتتاح توسعه مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی البرز برگزار شد


 آئین افتتاح توسعه مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی البرز برگزار شد
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۵۳ چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

صبح‌ روز چهارشنبه ۷شهریور همزمان با گرامیداشت هفته دولت مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ استان البرز با حضور دکتر مهری السادات موسوی معاون سلامت اجتماعی کشور ، دکتر مرتضی ولی پوری معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استانداری البرز ، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز، دکترمعصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاوره وامور روانشناختی بهزیستی کشور ، دکتر زهرا همتی کارشناس مسئول صدای مشاور بهزیستی کشور، یوسف سورنی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری ،سرهنگ علیزاده رییس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان البرز،مهندس عسگری معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری کرج و سایر مسئولین کشوری و استانی افتتاح گردید.

به گزارش شهروند البرز مدیرکل بهزیستی استان البرز روز چهارشنبه در این آئین و در گفتگو با خبرنگاران گفت:این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال جهت رفاه حال شهروندان و پاسخ به نیازهای ایشان و همچنین ایجاد دسترسی آسان و رایگان و ارتقا سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله های دربردارنده در ساختمان جدید و با تعداد ۱۰ کابین راه اندازی شده است.

 

وی افزود: در این مرکز مشاوران به منظور ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و ارجاع در زمینه پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی و ارتقای سلامت روان تماس گیرندگان به ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی میپردازند.

 

وجیهه محمدی فلاح با اشاره با تاکید برنامه هفتم توسعه کشور بر خدمات مشاوره افزود: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی و خانوادگی در جهت ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه ارائه می شود.

 

وی افزود: طی ۵ ماهه سال جاری ۲۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است.

 

وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاها ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

 

این‌مسئول گفت: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz