حجت الاسلام و المسلمین نورپورامام جمعه کمالشهر:

ترویج معنویت و پیاده کردن احکام اسلام ازشاخصه های دولت اسلامی و از وظایف اصلی مسوولین است


ترویج معنویت و پیاده کردن احکام اسلام ازشاخصه های دولت اسلامی و از وظایف اصلی مسوولین است
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۵۹ جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

خلاصه خطبه های نماز جمعه این هفته کمالشهر را به امامت حجت الاسلام والمسلمین نورپور را با هم‌می خوانیم:

به گزارش شهروند البرز 

حجت الاسلام و المسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر درخطبه اول ضمن تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)به تفصیل درباره اختصاصات پیامبراکرم (ص) سخن گفت و درخطبه دوم نمازدرباره 

امام رضا (ع)گفت :

امام رضا(ع ) ثامن الحجج، ابوالائمه (ع) وارث انبیاء، اوصیاء و ائمه (ع) مقامی دارد بس رفیع و از خصائص و برکات وجودی آنحضرت یکی این بود که پاسدار نهضت عاشورا بود. 

امام جواد (ع) در زیارت نامه رجبیه پدر بزرگوارش امام رضا (ع) می فرماید:«السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الرَّءُوفِ ، الَّذِی هَیجَ أَحْزَانَ یوْمِ الطُّفُوفِ» ( بحار ج۹۹ ص۵۵) سلام بر امامی که حزن های روز کربلا را به جوشش و هیجان در آورد. 

سلام بر آن امام رضائی که نهضت عاشورا و مجالس عزای سید الشهدا را در عالم گرم و پر رونق کرد. «یا مَن هَیجَ أَحْزَانَ یوْمِ الطُّفُوفِ» و به مردم یاد داد که «إن كُنتَ باكِيا لِشَيءٍ فَابكِ لِلحُسَينِ» 

چراکه دشمنان سعی داشتند نور عاشورا خاموش شود و ائمه (ع) از جمله امام رضا (ع) با بیان و عمل و رفتار و سیره عملی خویش نگذاشتند این نور الهی خاموش شود و امروز بعد از گذشت ۱۳۸۵سال ازواقعه عاشورا می بینیم بیش از ۲۱ میلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند و لرزه بر اندام دشمنان می اندازند.

 خطیب نماز جمعه در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدرجائی و باهنر وشهیدآیت الله رئیسی ‌ونیرضمن تبریک هفته دولت، به چندنمونه ازشاخصه های دولت اسلامی اشاره کرد و گفت:  

مهم ترین شاخصه دولت اسلامی اجرای عدالت اسلامی است که از بینات نظام و انقلاب است؛ تک تک مسئولین وظیفه دارند که بین خود و خدای خود در هر سمتی که هستند با مردم به عدالت رفتار کنند.

تبعیض، حق کشی، رانت خواری،فساد، کم کاری ، حزب و باند بازی و...که از عوامل اصلی سقوط دولت ها و نارضایتی مردم است در حکومت اسلامی جایی نداردوظلم وجفابه مردم است.

 مسئولین کشوری و اجرائی اگر دیدند در گوشه و کنار و در ادارات، عوامل و افرادی هستند که از موقعیت خویش سوء استفاده و به بیت المال دست درازی می کنند باید به شدت با آنها برخورد کنند.

ترویج معنویت و پیاده کردن احکام نورانی اسلام یکی دیگرازشاخصه های دولت اسلامی و از وظایف اصلی مسئولین است؛ 

در نظام اسلامی، مسئولین محترم وظیفه دارند که دین و ارزشهای دینی و انقلابی را در جامعه پیاده کنند.

مسئولین اجرائی عوض اینکه به فکر حفظ و تقویت پست و صندلی و جایگاه خویش باشند،باید به فکر دین مردم، اخلاق مردم، اعتقادات مردم، عفاف و حجاب و حیا و غیرت مردم باشند، آنوقت خداوند متعال به کارشان هم برکت خواهد داد.

ناطق درادامه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری درجمع هیئت دولت اشاره کردند و یادآورشد:

 ۱۳ توصیه گرانقدرمقام معظم رهبری به رئیس جمهور و هیئت دولت بسیار ارزشمند بودکه افق ونقشه راه وسرمایه دولت است .

ازجمله دراولویت قراردادن حل مساله تورم و گرانی و معاش مردم ونیز استفاده ازفرصت خدمت که مقام معظم رهبری فرمودند:« فرصت ۴ سال خدمت، را قدر بدانید، این فرصت، نعمت بزرگ الهی است و بدانید این فرصت به سرعت می گذرد، می توان در این مدت کار های بزرگی کرد، همچنانکه امیر کبیر در مدت ۳ سال کار های بزرگی کرد و شهید رئیسی عزیز هم در حدود ۳ سال کار های بزرگی کرد و برخی پایه گذاری های خوبی انجام داد که ان شاالله ثمره آن به کشور خواهد رسید"

 خطیب نماز جمعه درپایان کسب رتبه قهرمانی جهان باکسب ۵ مدال طلا، توسط تیم المپیاد دانش آموزی نجوم کشورمان در بین ۵۷ کشور دنیا را به جامعه علمی تبریک گفت وآن رانشانه ای دیگرازاستعدادونبوغ فکرجوان ایرانی دانست که مایه فخرو مباهات می باشد.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz