رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند:

دولت هند به دنبال گسترش تجارت عادلانه با ایران است

دولت هند به دنبال گسترش تجارت عادلانه با ایران است
شناسه خبـر : ۱۱۴۸۳۹ پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند در نخستین روز سفر هیات اعزامی اتاق بازرگانی البرز به بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع‌غذایی این کشور و دیدار با فعالان اقتصادی ایرانی تاکید کرد، دولت این کشور به دنبال گسترش عادلانه تجارت با ایران است.

به گزارش شهروند البرز، آجای ساهای در جریان دیدار با رئیس اتاق بازرگانی البرز و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو که در حاشیه حضور فعالان اقتصادی کشورمان در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع‌غذایی هند انجام شده است، بیان کرد: فدراسیون صادرکنندگان هند بر مبنای همکاری بین دولت و بخش‌ خصوصی در این کشور تشکیل شده و در برنامه‌ریزی‌های صادراتی برای تمامی بخش‌های اقتصادی و تولیدی این کشور فعال است. 

 

وی با بیان اینکه هزاران شرکت هندی از مجموعه‌های مادر تخصصی تا مجموعه‌های تولیدی کوچک و متوسط در فدراسیون صادرکنندگان کشور هند عضویت دارند، بیان کرد: اما تمرکز این نهاد مهم حامی بخش‌ خصوصی فعال در حوزه صادرات در کشور هند در راستای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط است و در مجموع نقش مهمی در سیاست‌های اتخاذی دولت هند دارد که بر فعالیت این شرکت‌ها موثر است.

 

رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند با این توضیح که دولت هند به دنبال اتخاذ سیاست‌هایی در راستای تجارت آزاد با کشورهای مختلف است، عنوان کرد: تاکنون در این زمینه در حوزه تعاملات اقتصادی ایران و هند به دلیل بروز برخی مشکلات هنوز موفقیت آن‌چنانی حاصل نشده و امیدوار هستیم که روابط تجاری میان دو کشور به حد مطلوبی برسد.  

 

*هدف‌گذاری بر افزایش سهم محصولات غذایی و کشاورزی در عرصه صادرات* 

 

وی با اشاره به اینکه فدراسیون صادرکنندگان کشور هند تاکنون برای برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون در نقاط مختلف دنیا  و در بخش‌های متنوعی از جمله فرآوری موادغذایی و کشاورزی برنامه‌ریزی کرده است، گفت: به دنبال افزایش سهم محصولات کشاورزی و فرآوری شده غذایی در حوزه صادرات هستیم، از دیگر اهداف مهم ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و توسعه خوشه‌های تولیدی در این بخش‌ها است.

 

ساهای در بخش دیگری صنعت دارو را از دیگر بخش‌های تولیدی رو به رشد در کشور هند برشمرد و افزود: برای رشد چشم‌گیر در زمینه تولید دارو باید قانون‌گذاران دو کشور هند و ایران به دنبال رفع موانع توسعه‌ای این صنعت باشند. 

 

وی در بخش دیگری به اقدامات مهمی که در این کشور در بخش تجهیزات پزشکی و رونق در این حوزه با حضور شرکت‌های خارجی انجام شده است، عنوان کرد: شرکت‌های مهمی در دنیا از جمله واحدهای تولیدی کشور آلمان در این زمینه آماده سرمایه‌گذاری در کشور هند هستند.

 

رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند در ادامه تاکید کرد که دولت این کشور به دنبال گسترش تجارت عادلانه با دیگر کشورها از جمله ایران است که ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و در این خصوص باید موانع تجاری و صادراتی برای توسعه روابط اقتصادی این کشور با این هند از میان برداشته شود.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz