یادداشتی از آمنه شکوهی سردبیر شهروند البرز در پی شهادت رهبر حزب الله لبنان‌سید حسن‌نصرالله؛

سید حسن‌نصرالله مردی با پرچم‌سرخ عدالت

سید حسن‌نصرالله مردی با پرچم‌سرخ عدالت
شناسه خبـر : ۱۱۴۸۷۴ شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵

سید حسن نصرالله نامی آشنا با کلامی نافذ را از کودکی می شناسم آن وقتها که حتا از سیاست چیزی سر در نمی آوردم اما جاذبه و نفوذ کلام وی با این‌که در کودکی چیزی از آن نمی فهمیدم از وی در ذهنم فردی خاص و رهبری مقتدر ساخته بود آن هم برای کودکی که چیزی از قدرت و سیاست و مناسبات سیاسی نمی‌دانست.

به گزارش شهروند البرز سید حسن نصرالله حتا بعدها و تا همین روز شهادتش برای بسیاری از جمله رهبران مقتدر و دارای کاریزما شناخته می شد.

بسیاری از مردم دنیا وقتی سید لبنانی سخنرانی داشت پای تلویزیون می‌نشستند و حرکات دست و چشم‌و کلام وی را تجزیه و تحلیل می‌کردند و می‌دانستند سید حسن نصرالله حرفی را بیهوده نمی‌زند و پشت تمام‌کلماتش بار بزرگی پنهان است و دشمن باید بر خود بلرزد بر داشته ها و نداشته هایش مروری داشته باشد.

ساده است همچون‌بیگانگان شاد بودن بر شهادت مردی که در راه نجات وطن و مسلمانان به پا خواسته بود اما سخت است نگاه به تفکری که دشمن سال ها است در رگ و پی مسلمانان و در گوش تک به تک مردم‌جهان زمزمه می‌کند و آن هم کوچک شمردن مردانی است که در راه وطن و شرف وطن و مسلمانان شهید می شوند و این که آنان را تروریسم برشمارد. 

تروریسم آن‌تفکر ویرانگری است که عده ای وطن فروش و عده ای ساده دل شهادت شهیدی در راه وطنش را دریچه ای برای برخی آزادی های گاها جهانی بر میشمرند، سادگی مطلقی است که از قعر سکوت پرهیاهوی شیطان بزرگ نعره می‌کشد و در وادی اذهان به سادگی آبی روان در حرکت است و اسمش را جز تهاجم فرهنگی، تهاجم فکری و یا تهاجم پنهان اندیشه ای مسموم نمی توان‌دانست.

در همه جای جهان کسانی که در راه وطن و مردم‌شان کشته می شوند قهرمانان آن وطن، قهرمانان آن سرزمین تا ابد باقی می‌مانند.

هزاران‌تن بمب و هزاران‌تن افکار پلید نمی‌تواند صدای آزادگان جهان را خاموش کند، شهادت پیرهن مردان و زنان بزرگ‌است و امروز بر تن سید حسن‌نصرالله و یاران شهیدش نشست. 

شهادت پیرهن پرافتخار و سرخی است که ماه‌ها بر تن مردم‌مظلوم‌غزه و لبنان و در گوشه به گوشه جهان نشسته است، شهادت ردای خونینی است که عزت ، سربلندی و قهرمانی و پاداش ذهن ها و انسان های ثروتمند است ، و ظلمت لباس کسانی است که با غصب و ظلم و جنایت پیرهن چند روزه دنیا را به ارزنی سیاست می‌خرند و تن پوش جنایت بر تن میکنند، 

اکنون بسیاری در جهان در درست‌ترین جای تاریخ ایستاده‌اند و فریاد سلام بر آزادی و حقیقت سر می‌دهند و خون سید حسن تداوم‌راهی است که جز آزادی و آزادگی ارمغانی نخواهد داشت.

سید حسن‌نصرالله به یاران شهیدش پیوست اما را قدس، راه آزادی همچنان‌پابرجاست تا آخرین قطره خون‌تمام آزادگان جهان، تمام آزاد اندیشان و تمام‌کسانی که لباس آزادگی بر تن و پرچم آزادی بر دست دارند مگر نه این که پرچم‌عشق سرخ است و شهادت راه مردان‌بزرگ؟

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz