رضا عباس زاده رییس هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز:

برپایی نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی البرز در حوزه گردشگری کشاورزی است

برپایی نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی البرز در حوزه گردشگری کشاورزی است
شناسه خبـر : ۱۱۴۰۰۵ جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

رضا عباس زاده رییس هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ضمن بازدید از نمایشگاه و غرفه استان البرز برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را فرصتی بی نظیر در جهت معرفی ظرفیت‌های البرز در بخش گردشگری کشاورزی برشمرد.

به گزارش شهروند رضا عباس زاده رئیس خانه مطبوعات البرز در بازدید از این‌نمایشگاه و حضور در غرفه استان البرز گفت: این نمایشگاه یکی از باقدمت‌‌‌ترین و موثرترین نمایشگاه‌‌‌های کشور در این بخش است که جزو منظم‌‌‌ترین نمایشگاه در طول سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

 

وی تصریح کرد: امسال استان البرز منطق با شعار گردشگری کشاورزی و سبز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کرد، حضوری فعال و پویا که توانست مخاطبان بسیاری را به این غرفه زیبا بکشاند.

عباس زاده ادامه داد: فعالان این بخش چه خصوصی و چه دولتی امسال نیز با قوت و با وجود همه مشکلات همت کردند تا این نمایشگاه برگزار شود. 

عباس زاده با اعتقاد به اینکه نمایشگاه‌‌‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی داشته‌‌‌هایمان در حوزه گردشگری و ملاقات ذی‌نفعان گردشگری برای توسعه کسب و کارشان است، گفت: اگر عموم افراد، مردم و سیاستگذاران از ظرفیت‌‌‌های گردشگری آگاه نباشند، طبیعتا در تصمیم‌گیری و ملاحظات شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود، در مقطع کنونی به نمایشگاه‌‌‌ها و جشنواره‌‌‌ها به عنوان ابزاری برای معرفی و گفت‌وگو با سایر فعالیت اقتصادی سایر حوزه‌ها و سیاستگذاران نگاه باید شود.

 

عباس زاده گفت: پارسال در نمایشگاه تهران یکی از هدف‌‌‌گذاری‌‌‌های ما این بود که بتوانیم آنچه داریم را از منظر ظرفیت اشتغال‌زایی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ایجاد وفاق، همدلی و اتحاد نشان دهیم. حوزه‌‌‌ای مانند گردشگری می‌تواند انسجام ملی را تقویت کند و ظرفیت‌‌‌های بکر و میراث ملموس و ناملموس را  که ریشه در تاریخ و فرهنگ کشور دارد رخ‌‌‌نمایی کند.

 

وی گفت: نمایشگاه یک ظرفیت است از این رو هر چه برای برگزاری نمایشگاه‌‌‌ها هزینه کنیم، به اصل حوزه گردشگری توجه می‌‌‌کنیم، امیدوارم روزی فرا برسد که بتوانیم نمایشگاه سالانه کشور را در خارج از تهران برگزار کنیم.

 

 وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تهران خوشبختانه ظرفیت فضای نمایشگاه در روزهای ابتدایی به گونه‌‌‌ای شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی متقاضیان و شرکت‌کنندگان روبه‌رو شد.

 

 رییس خانه مطبوعات استان‌البرز تصریح کرد: برای اینکه بخش خصوصی امکان گفت‌‌‌وگو با شرکای داخلی و خارجی داشته باشند یک فضای مناسب باید در نظر گرفته شود.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال در این نمایشگاه ظرفیت های خوبی در غرفه استان البرز به نمایش در آمد که از آن جمله می‌توان به گردشگری کشاورزی و گردشگری سبز و معرفی آن اشاره کرد که دست پر استان البرز و شناساندنش ظرفیتهایش به دیگر بخش ها ستودنی است.

 

عباس زاده عنوان کرد: استان البرز هم از ظرفیت‌‌‌های زیادی در حوزه گردشگری بهره‌ می‌‌‌برد و البرز به دلیل بافت طبیعی و اقلیم‌منحصر به فرد خود بدون شک در این زمینه می تواند به عنوان مقصد گردشگری سبز و کشاورزی مطرح گردد .

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz