دکتر زارع مدیرکل بیمه سلامت استان البرز:

بالغ بر ۷۳ درصد زایمان‌ها در البرز با سزارین انجام می شود

بالغ بر ۷۳ درصد زایمان‌ها در البرز با سزارین انجام می شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۵۰ چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷

نشست خبری دکتر زارع مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز در این نشست مدیرکل بیمه سلامت استان البرز ضمن پرداختن به فعالیت های این اداره کل اظهار کرد: ساختمان جدید بیمه سلامت در جهت تکریم مراجعان و ارایه خدمات بهتر افتتاح گردید تا خدماتی در خور شان مراجعان ارایه شود.

 

وی با بیان‌این که حدود ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده در البرز داریم گفت: از این تعداد ۳۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

این مسوول با بیان‌این‌مطلب که دهک های ۶ تا ۹ را سازمان بیمه سلامت از ۲۰ تا ۵۰ درصد سرانه پرداخت می‌کند اظهار کرد: بیمه سلامت با توجه به دهک ها تا ۸۰ درصد درصد تخفیف قائل خواهد شد.

 

وی توضیح داد: اگر سرانه سالانه را یک میلیون و ۳۸ تومان در نظر بگیریم فردی که در دهک ۹ باشد به عنوان مثال ۵۰ درصد این سرانه را باید پرداخت کند.

 

وی خبر داد: مددکاران بهزیستی و زندانیان‌نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند .

 

این مسوول اظهار کرد: روستاییان با تایید شورای روستا و اقامت بالای ۶ ماه می‌توانند از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان بهره مند شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت با بیان این‌مطلب که با توجه به تعداد بالای جمعیت اتباع در البرز قشرهای آسیب پذیر بر اساس توافق بیمه سلامت با کمیساریای عالی و بر اساس توافق و قراردادی که بسته و پرداخت کرده اند به صورت رایگان درمان می شوند گفت: در البرز ۴ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر یا غیر آسیب پذیر از این اتباع، از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

 

وی مطرح کرد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری تلفن ۱۶۶۶ نقطه نظرات و شکایات خود را به بیمه سلامت ارایه دهند‌.

 

این مسوول بیان کرد: در صندوق کارکنان دولت ۹۰ هزار نفر ، در صندوق ایرانیان ۳۹۰ هزار نفر و ۵۸ هزار نفر نیز تحت پوشش صندوق کارمندان و سایر اقشار همچون طلاب و مددجویان ۵۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

بحث انعقاد قرارداد حرف پزشکی از دیگر مباحثی بود که مدیرکل بیمه سلامت به آن اشاره کرده و بیان کرد: متاسفانه در البرز ۵ هزار و ۶۰۰ موسسه پزشکی و پزشکان وجود دارد که از این تعداد تنها ۱۲۸۶ نفر و موسسه با ما قرارداد دارند که این عدد کافی به نظر نمی رسد.

 

وی تاکید کرد: از پزشکان و موسسات مربوطه خواهشمندیم با الزام قانونی که وجود دارد این الزام را رعایت کنند چرا که شاهد همکاری کم پزشکان و موسسات در این زمینه هستیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان این که ما حدود ۱۲ درصد با موسسات و پزشکان قرارداد بسته ایم خبرداد: میانگین این عدد در کشور ۶ درصد است.

 

وس با بیان این که ما در استان سه مرکز ناباروری داشتیم که بيمارستان مریم‌دیگر در این زمینه با ما  کار نمی‌کند گفت: بيمارستان کمالی و رویش در این زمینه به ارایه خدمات می پردازند که بيمارستان رویش نیز با ما قرارداد ندارد‌.

 

این‌مسوول ضمن‌ هشدار به مادران باردار در زمینه سزارین اعلام‌کرد: بالغ بر ۷۳ درصد زایمان های استان با عمل سزارین اتفاق افتاده است. 

 

وی توضیح داد: درصد بالایی از این زایمان ها بر اساس ادله پزشکی است و وزارت خانه می‌گوید باید این عدد زیر ۳۵ درصد برسد.

 

دکتر داود زارع خبر داد: بالغ بر ۵۰ درصد این زایمان ها توسط اتباع اتفاق افتاده است.

 

زارع در پایان گفت: حدود هزار 140 میلیارد تومان هزینه های درمان بیمه شدگان سلامت البرز در سال گذشته بوده است که پیش بینی می شود در سال جاری حدود 40 درصد افزایش پیدا کند.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz