دکتر گلزاری رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی موسسات و مراکز تابعه سازمان تات که صبح امروز در مرکز آموزش عالی امام خمینی ره کرج برگزار شد اظهار کرد یقینا سال آینده سال درخشش وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.
به گزارش شهروند البرز گلزاری با اشاره به این که آنچه که امروز نیاز کشور است افزایش سرمایه اجتماعی امیدآفرینی است گفت: این دو جزو کلان پروژه هایی است که در کل کشور باید اجرایی شود و مقام معظم رهبری و مسوولان به آن تأکید دارند .
گلزاری تصریح کرد: باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا دلخوری ها کمتر شود، و بیان دستاوردها اعتماد و امید آفرینی در کشور افزایش خواهد داد تا در اینمسیر سبب امید و ایجاد سرمایه اجتماعی بیشتر در کشور شویم.
وی با اشاره به نقش روابط عمومی ها و اهمیت آن گفت که در سنگر نخست این حرکت سخت، و وظیفه دشوار، روابط عمومی ها هستند که وظیفه سنگینی دارند و به عنوان خادمانی پر تلاش،باید قدر آن ها را دانست و سازو کارهایی طراحی کرد که در امید آفرینی نقش آفرینی اصلی داشته باشند و این مسیر را با سرعت و به درستی طی کنند.
این مسوول با بیان اینمطلب که روابط عمومی یک امر پسینی نیست اذعان کرد: نمی شود اتفاقی بیفتد و روابط عمومی در آن نقشی نداشته باشد آنگاه بگوییم روابط عمومی کم کاری کرده است ، بنابراین قبل از نظام تصمیم گیری روابط عمومی ها باید کنار مدیران باشند و جزئیات را بدانند تا بتوانند به درستی دستاوردها را به مردم انتقال دهند.
گلزاری گفت که مهمترین مساله از نگاه ما برای سال آینده بهرهوری و نگاه برنامه محور است.
وی بیان کرد: در این نگاه دو هدف آموزش و استفاده از دستاوردهای نوین در اطلاع رسانی را باید پیگیری کنیم که اهداف مان محقق شود.
گلزاری آموزش را اولین رکن این حوزه برشمرده و تصریح کرد: ادبیات این حوزه تغییر کرده و با تغییر نسل و تغییر ابزارها میتوان فعالیت هایمان را به همه مردم شناسانده و به آن ها معرفی کنیم.
این مسوول با بیان این که تمام پیام هایی که صادر و تولید میشود با نگاه روز و با استفاده از دستاوردهای روز که مورد علاقه نسل نو مخاطبان باشد صورت پذیرد، تصریح کرد: اگر به این نکات توجه کنیم میتوانیم در بخش آموزش موثر تر عمل کرده و با استفاده از تحولات این حوزه و دانش مخاطبان و پابه پای آنها حرکت کنیم.
وی با اشاره به این مهم که نسل نو مخاطب را باید بی نهایت جدی گرفت تا پیام مان جدی گرفته شود اظهار کرد:آموزش و شبکهسازی و همچنین دو محور مهم رسانه و رویکرد مردمی از دیگر اولویت هایی است که باید از سمت روابط عمومی ها جدی گرفته شود.
موضوع شبکهسازی از دیگر مواردی بود که گلزاری از آن یاد کرده و گفت: شبکه سازی را با یک پلن درست ایجاد کرد.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به این مهم که ارتباط شما با رسانه باید تربیت و باز طراحی شود گفت که ما نمیخواهیم از هیچ منطقه به منطقه ای دیگر کوچ کنید اما در جایی که هستید آن شبکه را ایجاد و توسعه دهید.
گلزاری ایجاد طراحی رویداد را از دیگر مواردی برشمرد که روابط عمومی ها مورد توجه قرار دهند و اظهار کرد: شما در روابط عمومی ها با رویداد میتوانید خود را بازنمایی کنید.
وی روابط و ارتباطات مردمی را از دیگر نکات مهم در بحث روابط عمومی ها دانسته و تأکید کرد: در این حوزه باید بیش از بیش با جامعه مخاطبان خود در ارتباط باشید.
به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz